True Friend

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Lydnadspepp

Av Malin Fahlén - 20 mars 2011 21:21

Hela helgen har varit pepping i elitlydnad. På lördagen åkte Maja och jag till kungsör för att titta på Sveriges lydnadselit i en rankingtävling. Det var riktigt kul och vi fick se flera fin fina rundor. De hade delat upp momenten på för och eftermiddag, vilket var väldigt publikvänligt. Vi fick se det nya dum zätat eller blixten med ligg som första skifte. Och fritt följ låg som sista moment. Kul med lite nytt!!!  Jag filmade några av ekipagen som jag gillar extra mycket så nu kan jag detaljstudera deras program.Heyy är man nörd så är man=) Efter det åkte vi och tränade agility efter en hel dag med lydnad var jag inte speciellt upplagd för agility. Men när vi väl kom igång så var det jättekul. Maja är alltid bra på att engagera och ta fram roliga övningar!!

 


Idag hade vi tävlingar på klubben, jag var skrivare för eliten. Perfekt tillfälle att se och lära från så nära håll. Jag passade på att fråga ut domaren lite. Det som är den stora skillnaden i elit med tanke på gult och röttkort så belönar folk sina hundar väldigt lite mellan momenten. Här finns det att träna på för Vegas och mig. Inte för att jag brukar belöna överdrivet mycket. Men säkert för mycket för elitklass samtidigt vill jag inte bli orättvis mot Vegas bara för att det SKA vara på ett visst sätt. De flesta som tävlar elitklass är erfarna och har rutin. Inte så konstigt då det är sista klassen inom lydnad. Så ska lilla jag och veggivalpen komma där och stöka... känns som att vi behöver mycket rutiner och VÄLDIGT mycket träning för att känna oss trygga. MEN om jag ska välja mellan attityd och pressition så tar jag ju attityd.. Åhh jag är så galet sugen på att träna nu. Så ge mig bra underlag för som det är nu är det katastrof... Vi försökte träna lite efter tävlingen men det är verkligen inte kul!!!


I torsdags så fick Maja och jag till riktigt bra träning i ridhuset. Störningsträning i fria följet. Bitstocken blev vår överman i torsdags.. Det ska INTE ske igen=) Men hejjjj vad mycket det är värt med bra och engagerade träningskompisar som kan utmana en. Mer sådant!!!! Ingen tar sig ensam till toppen!!

 
 
Ingen bild

stina m trollet

21 mars 2011 20:54

Elitlydnaden kommer att vara som en fis i rymden för er;=))
Håller med om att man är väldigt beroende av träningskompisar med engagemang. Många på vår klubb åker iväg och tränar för privata tränare.Så de är väl bara att slänga upp plånboken, ta ledigt från jobbet och göra likadant. Vilken fin bild på Veggi, stilig må jag säga.

 
Liza, Lotus&Pax

Liza, Lotus&Pax

22 mars 2011 15:01

Jamen visst är du väl nörd på riktigt ;)
Jodå klart ni ska stöka i Eliten, enda rätta klassen för en hund med springsjukan hälsar farbror Lotus som tillbringat eftermiddagen med att rasta elever på agilityplan. Josåattdet ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

23 mars 2011 00:45

Fina Vegas!
Nästa års SM är ju ni där :-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Maja och Link

Maja och Link

24 mars 2011 17:33

Det är sjukt viktigt med bra träningskompisar, annars kommer man inte långt!

Vi ses ikväll, nu ska jag förberade två fria följ till er!

Hepåre

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards