True Friend

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin Fahlén - 26 oktober 2011 22:09

11 veckor har hon hunnit bli nu. Söt som socker är hon. Nu börjar det hända roliga saker med henne. Hon är störtskön av det jag hitills sett. Nyfiken, stabil, bra fokus. Vi har börjat träna lite så smått, bara småsaker men hon lär sig fort och har inga problem att bjuda på beteendena i alla miljöer vi befinner oss i. Leka och kampa gör vi varjedag. Det börjar lossna mer och mer. Hon gillar att jaga efter saker och vill gärna bära iväg med sitt byte. Nu har hon ensamtid med mig varjedag så att hon ska se mig som den största tillgången i livet. Vi varierar oss mellan att vara i skogen, på stan och på klubben. Men i övrigt får hon hänga med oss på allt det andra också såklart! Jag gillar henne helt klart mer och mer för varjedag som går. Det här kommer blir bra!!


Favorit i repris då jag är sååå dålig med kameran. Får nog göra ett beök hos den där uppfödaren i helgen så att hon kan fota lite.

 

Av Malin Fahlén - 20 oktober 2011 21:24

Nu har hon bott här ett tag den lilla. Det finns många många bitar med henne som jag verkligen gillar. Hon smälter fint in i flocken och den där avknappen som kändes lite avlägsen har visat sig fungera fint. Hon är busig och glad och hänger glatt med oss. Hon är enkel att ha med sig och smälter fint in vart vi än är. Det som jag hitills har sett som vi behöver jobba på är i dagsläget är kampleken. Jag vill ha en hund som kastar sig in i leken med mig med liv och lust. Som alltid tar lek som belöning oavsett störningar. Jamma leker gärna men helst leker hon såklart med mina andra hundar. Speciellt ute är hon svår att nå, hon älskar Vegas och att kampa med Rivers koppel ligger oxå högt upp på listan. Eller med mina byxor. Jag hade från början inte tänkt att börja träna henne ännu. Men nu har jag kommit på andra tankar. Vi har börjat lite smått med små grejer bara för att hon ska lära sig hur man tränar. Men speciellt tränar vi på att ta mina belöningar. Inne kampar hon glatt med mig. Även ute på tomten. jag kan få henne att engagera sig en liiiten stund även på andra ställen. Men nu har vi en annan strategi. Här ska kampas varjedag med olika saker och i olika miljöer. Vi ska även börja lära in endel trix bara för att starta upp. Jag ska oxå bli en bättre tillgång till henne, för vill jag kunna träna och tävla henne på en högnivå i framtiden så måste jag vara nummer ett på listan. Eller i varjefall så måste mina belöningar vara nummer ett. Här ska planeras mera. Tänk vilken spännande tid! Men mest av allt ska hon såklar få vara liten och hon ska varjedag få höra hur otroligt häftig och bäst hon är. Hon ska ha ett självförtroende som inte är av denna värld!!!

Av Malin Fahlén - 8 oktober 2011 19:43


Ja vad hände? dagen då jag blev hundsamlare på riktigt är tydligen här nu! Jag skulle ju INTE ha någon mer hund just nu och jag skulle verkligen inte ha en tik. Men så föddes det en liiite svart, som var söt som socker men ändå lite galen från dag 1. Jag smälte... åtta veckor senare fick hon följa med oss hem! Hitills går det jättebra, hon är en modig tjej som har fått hänga med på alla påhitt från dag 1 hon tar det mesta med ro. Hon känns kul, de andra hundarna gillar henne. Hon är galet sööt och pytteliten. jag hoppas och tror att detta kommer blir bra!!! Välkommen är hon i varjefall till vår lilla flock. Ska bli såå kul att få sätta igång och utvecklas tillsammans med henne. Finaste lilla svart, som jag har på foder från kennel Sugarwind's. Jag ska förvalta henne väl...hoppas jag!

      (foto Malin Hamner)

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards