True Friend

Alla inlägg under september 2010

Av Malin Fahlén - 26 september 2010 22:44

I helgen har vi tävlat i lördags i strängnäs och idag i kumla.


Igår hade vi ett lopp i hoppklass och det gick så bra så bra fram till tredje sista hindret då jag hel plötsligt känner att shit jag har ju gott om tid och gör ett framförbyte, då river Vegas såklart hindret... så fem fel. Inte kul och inte stog jag ivägen heller. Idag i kumla så gick han jättefin i agilityklass 2 fram till slutet då jag visar in honom i en tunnel iställer för över hopphindret. Synd!! Sen var det en svår hoppbana och jag var helt fel typ hela tiden. Det var de sista tvälingarna i agility för i år. Jag är ändå väldigt nöjd med vår säsong! Uppflyttade till klass två i agility och två pinnar i hoppklass det trodde jag inte i början av året..


I helgen har vi också hunnit träna lydnad och det går inte bra just nu.. Rutan vad är det? Vittring nu när farten ska in oxå funkar inte... metallen nejtack! Åhh varför ska allt krångla för...?? Så nu får vi se om vi måste skjuta på våra planerade tvälingar... 

Av Malin Fahlén - 19 september 2010 22:38

i fredags flyttade våra får hem till Jocke. Hoppas de ska trivas! Idag vallade vi en liten kort stund och det gick bra.


I helgen har vi varit i Hofors och tävlat agility. Det var vår första start i agilityklass två. Banan var rolig och första halvan gick fint. Men efter slalom tog han ett hopphinder som jag inte räknat med och då blev det kaos... Men det var hur som kul! Sen på hopploppet var han galen och kraschade in i hinder två.. sen blev det nog inte många rätt... Lilla veggi! Men vi hann med mycket annan bra träning också, fjärr, vittring inkallning och platsliggning det börjar kännas bra nu!! Ska bli så kul att tävla trean när vi är redo för det!!!


Nu väntar en ny arbetsvecka... det börjar även bli mörkt på kvällarna.. BLÄHHH!!!!

Av Malin Fahlén - 13 september 2010 20:17

För det är veggivalpens födelsedag! Hurra för min bästa kille som blir två år idag! Grattis till alla hans fina syskon också. Oj vad mycket kul vi haft och vad mycket kul vi ska ha!


Lilla veggivalpen

  

Stora veggivalpen

  

Av Malin Fahlén - 12 september 2010 23:03

Idag åkte vi till vallentuna, dagen till ära hade jag tvingat Izabell att följa med som suporter. Även lilla mascoten River fick följa med och hejja på lillebrorsan idag. Och det gick ju vägen idag med. Vi tog en pinne i agilityklass 1. Vår sista så nu är vi uppflyttade till tvåan i agility! Kul!! Det var en ganska enkel springig bana utan vidare fällor idag. Vi kom på en fjärde plats, lite långsam tid men det flöt på fint ändå. Jag är supernöjd! Hopploppet blev kaos, vår vanliga melodi ett bra lopp och ett kaos lopp. Det var en ganska svår hopp klass ett tyckte jag men oxå kul! Jag hamnade fel innan slalomet och när jag skulle rätta till det så gick han ur. Det var klantigt av mig! Sen blev det en tunnel som lockade lite för mycket så han tog den istället för ett hinder. Så kan det bli! Men redan nästa helg får vi göra debut i agility tvåan! Spännande och lite läskigt!


Maja har gjort en film till oss


Efter tävlingen åkte vi och tränade lite lydnad på klubben. Vegas gjorde ett så snyggt rutskick idag. Lååångt avstånd skickade jag honom på oxå, på en ruta som Izabell ställt dit utan att han såg! Sen gick vi en promenad så nu sover hundarna gott!!!

Av Malin Fahlén - 11 september 2010 20:14

Idag åkte Vegas och jag till olandstrakten för att tävla agility. På plats mötte vi Maja och hennes killar. Banan var ganska knixig på sina hundar och hunden skulle hoppa rakt ut i ingenting för att sedan svänga 180 g och ta nästa hinder. Det kändes väl ändå helt ok under banvandringen och för en gång skull hade jag en plan=) Precis innan första hund ska starta så kommer domaren på att han glömt att flytta på ett hinder så han gör det men säger att det inte kommer påverka så ingen ny banvandring behövs. Rutinerade cochen Maja ser direkt att min gamla banvandring inte kommer funka, så hon tränar in en ny bangång med mig fast utanför banan.. Men efter att ca 7 hundar körs så lämnas det in klagomål och en ny banvandring gör och omstart av klassen. Efter det var domaren extra snäll just vid denna passage, därför klara sig Vegas och jag utan vägran och kommer på en andra plats och belönas med pinne nummer två i hoppklass 1. Maja har gjort en film till oss



Agilitybanan kändes kul. Men väl vid start så är Vegas laddad och vild.. Jag visar honom inte så bra så då hittar han på en egen banan. Men han såg så söt ut så det gjorde inget, jag skrattade gott åt honom! Sen gör vi resten av banan hyffsat.. innan målgång får vi oxå en liten ulltuss till hund efter oss som tyckte att vi verkade riktigt roliga. men varken Vegas eller jag såg den men man ser den på filmen och det såg oxå roligt ut!! Hhahaha det var ett lopp med humor!


Extra nöjd är jag att slalomet har funkat så fint i båda klasserna! Vi har haft strul med det ett tag! Så nu har vi helt plötsligt två pinnar i både hopp ettan och agility ettan! Det trodde jag inte.. Imorgon får vi en ny chans i vallentuna

Av Malin Fahlén - 7 september 2010 21:59


Så nu har vi varit hemma några dagar efter lägret i Tånga-hed. Lägret har varit kanon, med jättegod mat, trevligt folk och mycket bra hundträning.


Vi har fått ut jättemycket av helgen. Vi har hunnit med flera jättebra pass sök om dagarn i varierande terräng med varierande träning. Mackan vår instruktör har varit jättebra och duktig delat med sig av sina erfarenhet och kommit med mycket förslag och tips till fortsatt träning.

  


Jag är supernöjd med Vegas. Han är uthålig och jobbar bra med näsan på. Det som brister i dagsläget är systemet. Vi har inget system, men där har vi fått bra tips om hur vi ska jobba så att vi får in snygga framslag. På lördagen fick vi pröva på en lägresök träningstävling. det var superkul men mycket att tänka på, att röra sig på stigen hur tätt man ska skicka hunden osv. Hur nyttigt som helst! Tack Mackan och tack till er andra som figgade så bra hela dagarna i ända.. trots att min hund kampar lite galet=) Nu behöver vi bara hitta ett gäng här hemma att träna med. Så om någon är sugen på sök hojjta till..

  

  




Av Malin Fahlén - 1 september 2010 00:19

Ja på torsdag är det återigen dax för aussielägret. Ska bli toppenkul att träffa alla brudar med hundar igen. Det var visst ett nytt krav i år för att få vara med som hade med vin att göra eller hur Liza?


Ihelgen var vi i sala och tävlade agility, det gick verkligen inte bra. Vegas var vild i första loppet och jag blev passiv vid en tunnel så där blev det knasigt. Sen gick han oxå ur slalomet. Efter det blev det kaos. Hopploppet var tyvärr inget bättre det. Men vi får komma igen en annan gång.

   Foto Izabell


Roligare är att fjärren börjar se himla fin ut, speciellt ligg-stå skiftet det är helt perfekt på närahåll och på mellan avstånd nu gäller det bara att få till på lååångt avstånd. Vittringen hade vi ett genombrott i igår så det känns oxå bra. Igår tänkte han till och luktade i tur och ordning på de tre pinnarna som låg utlagda. Hoppas det fortsätter så!


Medan vegas och jag är på läger så får River åka på läger till min brorsa. Hoppas du får det bra lilla gris! (Foto Izabell)

  

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards