True Friend

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Får flyttar in

Av Malin Fahlén - 19 september 2010 22:38

i fredags flyttade våra får hem till Jocke. Hoppas de ska trivas! Idag vallade vi en liten kort stund och det gick bra.


I helgen har vi varit i Hofors och tävlat agility. Det var vår första start i agilityklass två. Banan var rolig och första halvan gick fint. Men efter slalom tog han ett hopphinder som jag inte räknat med och då blev det kaos... Men det var hur som kul! Sen på hopploppet var han galen och kraschade in i hinder två.. sen blev det nog inte många rätt... Lilla veggi! Men vi hann med mycket annan bra träning också, fjärr, vittring inkallning och platsliggning det börjar kännas bra nu!! Ska bli så kul att tävla trean när vi är redo för det!!!


Nu väntar en ny arbetsvecka... det börjar även bli mörkt på kvällarna.. BLÄHHH!!!!

 
 
Sofie

Sofie

20 september 2010 10:58

Tack för grattis!
Jag är glad att inte jag tävlar trean, ni kommer bli livsfarliga!

http://aussiemonster.se

 
Maja och Link

Maja och Link

23 september 2010 14:18

Det är sååå bra att du tävlar trean innan mej, då kan du ju lära mej allt du kan sen när det är min tur!

Men Malin, jag tror det är dax nu, att anmäla alltså!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina o Trolla

27 september 2010 09:13

Ja, jag håller med. Eller rättare sagt Trolla;=))
Rutan??va e de, metallen ska man slå på!target..eller?? Vittringen har vi knappt startat med, men det är ok än så länge. Jag står framme vid "pinnhögen" när hon väljer. Fjärren har vi inte satt i gång med på riktigt. Hon steppar så lätt och då undviker jag att träna...mycket dumt. Men dom här lär ju bli gamla så vi har tid på oss..eller hur ;=O
Vi sockervindare måste försöka ses lite "oftare" tycker jag.
Kram Stina

 
Lennart, Frisco å lilla Marre

Lennart, Frisco å lilla Marre

2 oktober 2010 08:50

Tackar så mycket för grattiset....

Jag säger som jag "sa" till Maja å Link lydnad är riktigt kul, det gäller att känna för det - annars kan det ju vara svårt att förmedla rätt känslor till hunden, istället för att saker & ting strular så se det som en möjlighet att lösa "problemen", visst jag har lång erfarenhet, men det går inte en "dag" utan att man får klura en del & det är ju det som är själva belöningen -F..n vi fixade till slut......

Har 8 st på klubben i tävlings lydnad, vi tittar mycket på attityd & hur hunden verkar "förstå" momentet mm.( kanske föraren oxå :-) )

Metallen ja.... tog mig & Frisco ca 4 år att få ett bra gripande, den frös fast när vi skulle börja på med den, trägen vinner.....
den minnesbilden satt hårt läääänge, han apporterade gladeligen allt i metallväg utom just metallen :-(, snacka om frustrerande.

Mvh Lennart

Ha det gott & självklart fixar ni allt strul, med lysande resultat på planen......

http://roosarnashemsida.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards