True Friend

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

SM känsla

Av Malin Fahlén - 21 juni 2010 22:29

Åhh vilken helg det har varit! Helt grym. Vilka prestationer och vilka nerver. Verkligen bäst när det gäller.


Maja och jag och våra småttingar har varit på SM i karlstad. Vi bodde på en liten "mack" med bara en gaffel i bestick lådan. Men det gick hur bra som helst och vi är nöjda.


Helgen har varit superkul vi har bara gått omkring och njutit. Vi har även träffat en del "släktingar" och annat roligt folk. Jättekul att träffa Nina med Wilson. Och Sandra med Hailey och lilla Pim. Men det bästa av allt vi har fått se helt grymma tävlings prestationer i både lydnad men främst i agility. Då det var där vi hängde som mest. Vilka rysningar jag fick i small och large finalerna. Det krävs nerver att prestera så fint två dagar i rad. Det var verkligen spännande och hundar och förare presterade verkligen på topp.


Nu är vi taggade att själva träna och tävla. Jätteinspirerande har det varit och härligt väder hade vi i söndags och stora delar av lördagen också... Vi Vill också tävla på SM någon gång.  Tack för en superhelg!!!

 
 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

21 juni 2010 23:18

Tack för en superhelg! Dit måste vi bara någon gång!!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

22 juni 2010 10:19

Mer era fina poäng lär ju inte lydnads-SN vara omöjligt om ett par år ;)
Tror säker att Vegas vill ha en sån leksak, men nu får han inte det för han har redan så många! Man skulle fan kunna starta en butik och sälja av DINA grejer och göra god förtjänst dessutom!
Jag ser också fram emot det, det kommer att bli toppen!
Fick Maja äta med sked då???

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

30 juni 2010 22:58

Ooooh vi saknar er också, så himla myspys, hoppas att vi kan ses oftare sen, men nu kommer ni ju "snart" igen och sen är det aussieläger, och sen är det väl min tur att åka antar jag!?!?!
Gillade V sin nya kong? Jag firade mitt inköp av boll med att helt plötsligt tappa bort en av de andra jag redan hr, så nu får jag väl köpa en ny rosa-blå...;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

1 juli 2010 09:57

Bra att den funkade ;) Just ja, det blir ju toppen! Jag letar gård för fullt, men vi kanske får bygga till en pig-stuga, så får du nytt och fräscht dessutom;)
Nej, det har jag inte gjort, jag vill ju få hunden att fundera ut VAD som utlöser belöning, om jag har lina och håller emot så slipper ju hunden tänka själv, så därför har jag inte använt det. Jag kan säga att det tog typ 5 mån innan jag hade ett hyfsat rakt saktagående, så det tar tid, men prova lina om du tror att det funkar på V?

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

1 juli 2010 20:59

Jag tycker att du ska använda skål när du fått till ett ganska långt (10 m!?!?!) saktagående på kommandot "sakta". Just för att göra det mer rakt och så längre sträcka utan att han kollar bakåt. Jag har skål på min "snabba" del ibland, full fräs till skålen, ta godis snabbt och sedan sakta-marschen. Ja, skotten är viktiga, och sen så är det ju liiite kvar på påsläppet då, men det kommer att gå fort så som den lilla dammsugaren spårar!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards