True Friend

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Familjen Aussie

Av Malin Fahlén - 8 mars 2010 22:07


Hela härliga helgen har spenderats tillsammans med familjen Sugarwind's och släktingar. Det har varit så kul, jag skattade så mycket att jag nästan fick träningsvärk i magen. Vi har verkligen haft helt galet kul, med alldelse för lite sömn men med mycket skatt, god mat, massa snack och så valpgos så klart. Valparna är helt underbara, det är jag nog inte ensam om att tycka.


Vegas den bästa av dem alla! En riktig kompis...!

  


 Fredagen spenderade vi mest med valparna och prata i kapp vad som hänt sen sist. Tillslut åkte vi till klubben för ett mini pass i lydnad. Taco middag på kvällen och sen HD, AD vakade vi till fem på morgonen. Grattis till Marre/och sötaste Crozza och till Nina/willson för fin fina höfter och armbågar. Skönt!!


På lördagen vaknade vi alldeles för tidigt men till strålande solsken.. Vi beslutade oss för långpromenad med alla hundar i solen. Bra beslut det var underbart. På eftermiddagen kom lite fler valpspekulanter, hoppas de inte blev bortskrämda av vårt tramsande. Lite sömnbrist och uppe i varv så blev allt rätt så oseriöst. Sorry för det vi kan vara seriösta också... Tror jag!


Alla hundar på promenad i solen! Redbull ger dig vingar!

  


Bästisar för alltid?

  

På söndagen bar det av till Blomman för lite fårvallning. Några av passen kändes bra och Vegas var mer intresserad denna gång. Men mot slutet av dagen var det tilt i huvudet både på hund och matte. Så vi slutade tyvärr inte med känslan i topp, men kändes inte lönt att köra mer. Kul men så svårt är det i varjefall.. Man behöver ha känsla både för får, sig själv och hunden... Fingertoppskänsla, men med mera tid i hagen så kanske det lossnar mer och mer..Det var i varjefall himla kul att se Lotus i hagen! Även fast han har damp så är han himla go!

  

Tack för en superhelg! Det får vi göra om snart igen! Tack till Maja som fotar och servar med bilder!!!

 
 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

8 mars 2010 23:04

Ja, gud vad skoj vi har haft i helgen! Nej vi är väl nästan aldrig seriösa!?!?!
Gud vad mysiga valparna är, håller tummarna nu för att "mina" pojkar utvecklar damp (el en åtmistone!) så att det blir enkelt att välja ut en ur de 8as gäng om ett par tre veckor ;)
Har mest troligen fixat sökträning för instruktör när ni kommer till Gotland, ni får bo kvar ett par dagar så kör vi! ALLA får plats i min 2:a- Det går bra!
Har det bra och pussa finaste Veggie från mig, Lotus hälsar INTE till honom ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

8 mars 2010 23:21

Tack för en rolig söndag!
Och Vegas var riktigt duktig!
Syns snart hoppas jag,

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Sanna

Sanna

9 mars 2010 16:22

I Majas blogg finns en bild på Vegas när han överfaller Link och tvärt om i din blogg, haha.
Pricken hälsar att han är mätt och belåten fortfarande.

http://www.sugarwinds.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

9 mars 2010 22:52

Nej inte redan nu i helgenm det gaur inte! Men kanske nästa...Måste ju kolla så nån kan hämta mig och att jag kan bo nånstans...;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

11 mars 2010 10:48

Tur att jag har er! "Malins Taxiservice, kan jag hjälpa till med något?"

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Sanna Tijah Älva

Sanna Tijah Älva

11 mars 2010 12:35

...samtalet fortsätter... -Ja, ja Det går bra!! Habradag!

Den lilla blå glider iväg och Malin säger för sig själv där i Stockolmstrafiken -Kör bara kör!!

http://www.sugarwinds.se

 
Sofie & Tristan

Sofie & Tristan

14 mars 2010 22:10

Nu fanns det ju faktiskt en plätt utanför avspärrningen som jag tolkade som fri att använda ;) Oavsett har jag svårt att tro att barmarken kommer vara torr tills på lördag, på plussidan är att jag då kommer ha något att skylla på om det går tokigt :D
Speciellt om det nu ska komma publik...

Namnen blir ju inte lättare när det tydligen finns en namnkommité som har åsikter ;)

http://aussiemonster.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards