True Friend

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Malin Fahlén - 8 september 2013 23:46

Vilken helg!

Härlig på många sätt men oxå jobig på många sätt. Tävla i dagarna tre. Jobbigt, roligt, nervöst, peppigt. Ja många känslor har det varit under dessa dagar. Många fina vänner har hjälpt till på alla vis de kan, hejat på med glada ramsor, rastat hundar, peppat, låtit mig älta, accepterat att jag har negativ touretts. Kommit med lösningar och förslag på vidare träning. Skrattat, blivit inlåsta för snatteri av toapapper. Tack för det! Herregud vad hade jag gjort utan er?!


Tack till alla som gjort detta rasmästerskap möjligt. Herregud vilket jobb! Stor eloge till er!


Jamma var först ut i fredags med en efteranmälning till klass 2. Hon är inte riktigt klar för klassen men ändå tillräckligt klar. Rutan är det vi tränast minst på, och bara sista veckan har vi lagt in rutan i kedjor och tävlingslika rutor som någon annan placerat ut med band. Men vi ville köra. Jag är jättenöjd med Jamma. Hon var glad och med och gjorde många fina saker. Mellan momenten busade vi och hon tyckte om det. Efter de första två momenten så körde vi på som på träning, fria följet var spänt och okoncentrerat, jag var slarvig och gick knasigt. Men efter det släppte vi loss mer.Jamma och jag börjar mer och mer komma överrens, och bli lite mer samspelta. Hon är en härlig hund, men annorlunda mot Vegas på gott och ont.Men jag gillar na!


Plus

*glad och peppig attityd

*hittade rutan

*ingen låsning på första uppsittet i fjärren

*apporteringen, grep utan att behöva nosa på den först

*snyggt uppsitt från platsliggningen

*snyggt uppsitt efter fjärren

*Hon gillade mina "belöningar" mellan momenten


Minus

*fria följet, okoncentrerad och jag var slarvig. Hon kan gå så himla fint. Träna mer

*låg kvar trots kommandot upp, efter läggande under gång

*DK på sitt efter hoppet. Mitt fel. ISLAG!! slarvigt.

*Dk på andra sitt i fjärren, mitt fel tappade koncentration och tittade för mycket på TL som vände på skylten.


Det hela slutade i varjefall med ett första pris och en första placering. Jamma blev rasmästare i klass två. Tänk nu är hon en klass tre hund! Spännande tider, jag gillar klass tre men vet inte om vi ska hålla på med så mycket mer lydnad. Vi får se. Träna kan vi ju alltid.


Vegas rasmästerskap kommer i ett annat inlägg



Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards