True Friend

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Malin Fahlén - 16 januari 2011 22:04

Igår blev det bevakningsträning igen efter juluppehållet. Det var kul och vi var ett helt gäng med träningsugna hundar och förare. Vi tränade på en lite längre patrullstig med tre figgar, två ljud och en vind. Vegas har haft lite problem med ljud i starten. Igår fick jag tips på hur jag ska träna det. Sen tycker jag även att han är lite hetsig när han patrullerar men det är ganska nytt för honom men att vi går och patrullerar samtidigt så med lite mer erfarenhet så kanske han lär sig. Han tog i varjefall figgarna jättefint. Både ljud och vind figgarna. Efter lunch körde vi nya legor och då en vindfigge och en ljud. Denna gång tyckte jag att han var lite coolare när vi gick och han gjorde en jättefin vindmarkering. Och en fin ljudmarkering. Jag är jättenöjd med träningen och med Vegas. Bevakning är riktigt roligt och spännande faktiskt. Nu ska jag försöka träna lite extra under veckan. Så Izabelle min utbildade figge, du är väl med?!;)

Efter det så han jag inte mer än hämta upp Izabelle förens det var dax att åka till klubben för att flytta hindrena till ridhuset som vi ska träna i under vintern. Det gick ändå smidigt för Brittis hade fixat ett släp. Så nu ser jag fram emot lördagskvällarna i ridhuset... Idag har mamma och jag shoppat och varit på bio. Så en skön söndag som inte blev så hundig som jag trodde. Men jag är sjukt trött på vinter nu slaks och mörker och elände inget vettigt blir gjort. I morgon börjat jag mitt nya jobb, det känns därför lite pirrigt... Men jag hoppas så klart att det blir bra!!!


Aslutar med en sommarbild på bästa brorsorna, här är de på SM och lär sig hur det går till inför kommande starter;)

  

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards