True Friend

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Malin Fahlén - 10 januari 2015 11:44

I måndags var vi på röntgen. Två syskon röntgades på morgonen på måndag och en brorsa hade röntgats veckan före. Det kom lugnande rapporter om att allt såg bra ut. Så var det då dax för Lok.


Hon började med att röntga armbågarna och kom tillbaka och sa att allt såg bra ut. Pust!

Vi forsatte med höfterna och när hon kom tillbaka efter att ha tittat på den bilden sa hon tyvärr ser höfterna inte bra ut... Ehhh va? Jag blev chockad och fattade inte vad hon menade. Hon sa att han hade pålagringar och frågade om jag misstänkt något.... Nej det har jag inte sa jag. Vi började prata lite om rehab och muskler och så. Hon tyckte även att det var bättre att det var höfterna och inte armbågarna då hudar har mest vikt på frambenen. Jag bad om att få se bilderna och hon försökte visa och förklara. Men helt ärligt så var jag rätt skakis så jag förstog inte så mycket mer än att det såg dåligt ut:(


Idag kom resultatet två hundar fick A en fick B och Lok fick D.

Så idag är en dålig dag! Även fast jag var lite förberedd så blev det ändå en käftsmäll. Min fina bästa häftigaste valp är trasig på insidan. Det känns så jävla fel.  Som tur är har han inte visat någon smärta hitills han har aldrig varit halt eller så utan han är ju en racerhund utan dess like. Jag vet inte om det är bra eller dåligt just nu dock...

I veckan som kommer ska vi ringa skk för en mera utförlig rapport, boka tid hos våran fys tjej för att få en rehab/uppbyggnadsplan. Sen får vi se efter det.


Finaste Lok alltid glad och full av bus!

 

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards