True Friend

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Malin Fahlén - 4 maj 2014 19:53

Nu är tävlingssäsongen igång. vi har hunnit med tre tävlingar. förra helgen var det uppsala som kändes riktigt bra. Han spårade kanon med alla pinnar in tyvärr tog han bakspår. ett bra bakspår på ett sätt för jag kunde läsa honom, att det var bakspår. tyvärr kunde jag inte hålla emot i linan som jag ville för han hade trasslat in sig. Men bra info i varjefall. Ett upplet som var perfekt 4 föremål in på 1,44 inget tugg utan jättefina avlämningar så full pott där. Sen var det lite missar på lydnaden men oxå mycket att vara glad över. Galopp in på inkallningarna i framåtsändandet, fina framföringar och fotgående i framåtsändandet. Galopp med metallen, jättebra skall. slutade med 581 poäng en andra plats och certpoäng. På söndagen var vi på danderyd/täby där han inte kändes helt på topp. Hittade inte något spår i rutan först för han gick inte ut i bakkant utan sökte lite hit och dit, sedan tog han upp spåret bra och valde framspår. Snålt med pinnar blev det dock då vi bara fick med oss fyra plus slut in. Jag valde att bryta vilket jag ångrar nu. skulle ju bara ha kört ngot kort på lydnaden och belöna det.

 

Igår var vi till västerås där han gjorde ett kanon upptag, lugnt och säkert ut i rutan, tog upp spåret direkt och valde rätt håll. Spårade bra och två pinnar in, sedan spårade vi och spårade vi en lång bit utan pinnar. Jag fick panik och tänkte att vi kan ju inte bara komma i mål med typ tre pinnar. Beslutade mig för att springa tillbaka en lång bit. det visade sig vara ett dåligt beslut för när jag bad vegas ta upp spåret så tittade han på mig och suckade lite och började dra mot stället vi precis sprungit i från typ som att han ville säga, är du galen vi var ju på spåret. Inga mer pinnar alltså. På sista 500 meterna hittade vi fyra pinnar så i mål kom vi med sex pinnar plus slut och med 1 minut till godo. Herregud vilken pärs. Tillbaka till klubben och med två domarlag så var det ingen vila utan bara ut och köra lydnadn direkt. Han tappade lite fokus i början av fria följet så det blev lite sådär. Han kändes lite trött så var inte hans fartigaste program. Men många fina bitar ändå. direkt efter lydnaden så var det upplet, Västerås har en rolig ruta i uppförsbacke. Han letade fint hela tiden och hittade 3 föremål som han levererade snyggt. Det sista föremålet låg nära bara typ 2 meter från stigen och det hittade han tyvärr inte. så en pinne bort och ett föremål bort blev för många poäng bort för SMpoäng. Räckte dock till en andra plats och cert på 575.5 poäng. Nog den snabbaste elittävling jag varit på. Trevligt!

    

Jag älskar när mina snälla vänner fotar mina hundar då jag är så kass på det. Dessa bilder har Izabelle tagit! Tack


Till nästa tävling ska jag fokusera på att vara ännu mer i bubblan och att vara pepp med vegas speciellt under lydnaden. Veckans träning blir uppletande, kedjor och ingångar på plan. pinnstig

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards