True Friend

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Malin Fahlén - 11 mars 2014 21:18


Vegas blev årets spår aussie 2013. Det känns bra såhär inför 2014 års tävlingsår. Man blir peppad. Han blev också årets brukshund på vår hemmaklubb vällingby bhk. Och Jamma blev årets apellhund och fick brons i både lydnad och bruks även detta på hemmaklubben. De var ju riktigt duktiga de där hundarna förra året.

   


Jag har varit på clinic för Siv Svendsen i dagarna två. Hon är otroligt duktig tycker jag. jag gillar verkligen hennes sätt att träna hund på. Med mig hem har jag nu massor av tankar och ideer för vidare träning. Tur att jag har Lok att praktisera på. Han blir fem månader på lördag. Herregud vad tiden går fort. Hittills gillar jag honom, men han är mycket jobbigare än vad de andra två har varit som valpar. Men han är super rolig att träna med, han är fartig och villig och kampar och leker väkdigt bra. Dock håller det nog på att bli lite mycket av det goda jag måste nog tänka på en balans mellan fart/kamp och fokus/koncentration. Ett av hans större intressen i livet är att balansera och hoppas upp på saker, eller jaga och kasta sig över Jamma. Vi har spårat några hårda spår och det verkar utvecklingsbart

 


Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards