True Friend

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Malin Fahlén - 31 januari 2014 15:53

Förra helgen var vi på en rapporthelg i enköping. Massor av rutinerade rapportförare och så vi, nybörjarna.  Det var så roligt! Verkligen en superhelg. Hundträning när den är som bäst, ett supertrevligt gäng som bjöd på massor av kunskap och svarade på alla våra frågor och delade verkligen med sig av glädjen över denna svåra sport. Tänk er dessutom god mat och dryck på detta och en livs levande Lokatt på hemvägen. Svårslaget:)


Maja och jag körde båda våra tjejer. De skötte sig utmärk, Jamie hade lite svårt att springa till mig, hennes andra pass någonsin bara men löste det toppen.

Eftersom att vi intre tränat rapport på ett tag så valde jag att visa mig för Jamma inför första skicket så jag gick ut till B stationen och sedan tillbaka. Blev ett jättebra skick. Jamma skötte sig jättefint på stationerna och bara väntade på sin tur. tyst och lugn. De andra skicken fick hon ingen synretning på utan sprang bra ändå. Från A till C hade hon stannat på sin plats vid B men då hade Maja sett henne och ropat. Jag vet att hon gör så och det är inget problem, så länge hon väljer att bara kort kolla in sin gamla plats. Men från C ner till A hade hon inte stannat utan bara sprungit på. Duktig tjej. På eftermiddagen var det lydnad på klubben, vi körde ett ekipage i taget och det är alltid kul att se nya ekipage. Jag körde Vegas i eliten förutom metallen. han var lite pipig och taggad och tjuvade på inkallningen. men på det hela gick han fint, för att ha varit utan regelbunden lydnadsträning ett tag.  På kvällen fick Lok busa med sin syster Linna och en lite yngre schäfervalp vid namn Nisse.


på söndagen fick de mer rutinerade hundarna springa en längre grundsträcka med flera förlängningar. Jessica och Tommy körde sin fina Quick och han skötte sig fint, nya utmaningar som han löste efterhand. Det var spännande att se hur duktiga och genomtränade hundarna är för att klara sin uppgift som rapporthund.

Jamie och Jamma fick springa korta sträckor på en äng. Jamma kändes trött så det var nog tur att hon inte fick någon mer avvancerad uppgift.  Vegas fick ett spår som han löste fint och hör och häpna uppletande träning. Herregud så jag drar mig för att träna detta moment. Men när jag väl gör det så är det ju rolig. Jag fattar inte vad grejern är.. Vi behöver verkligen träna på detta så bara gör det!!


Tack snälla till alla inblandade för en toppen helg! rapport vill vi gärna träna och veta ännu mer om.

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards