True Friend

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Malin Fahlén - 15 december 2013 22:19

Tävlingsåret är slut och dax att utvärdera om vi nådde upp till våra mål. vissa har vi klarat andra inte. Hur som har 2013 varit ett fantastiskt tävlingsår!


Vegasmål

*Brukschampion i spår

*Uppflyttad till elitsök

*prestera väl på rasmästerskapet


Drömmål

*två supertävlingar med upp mot 600 poäng (både poängsmässigt och känslomässigt)


Så Gick det:

Brukschampion: Blev han redan på årets första tävling. Med cert och vinst. Sen rullade det på. Vi tog totalt 5 cert i spår med fyra första platser och en andra plats och en tredjeplats med certpoäng. Jag är väldigt nöjd över detta. I Fagersta vann vi dessutom över 30 andra ekipage, varav några tillhör Sveriges spårelit. Det var en stor vinst i sig.

Rasmästerskapet: På denna tävling var verkligen nerverna på utsidan hela tiden. Vi ville så gärna visa upp att vi tillhör toppen. Vi lyckades ju faktiskt med detta och Vegas och jag gick segrande ut detta. Härligt! Jag tar med mig hans fina uppletande och spårarbete. och peppig känsla på lydnaden av stöttande publik. 

Uppflyttad till elitsök: Vi startade högre en gång i nov. men med för lite träning så gick det inte hela vägen. Han hittade tre figgar var taggad och skötte sig fint. Vi fick dock bara sjuor på söket och då bröt vi för en uppflytt var inte möjlig. Rolig var det dock och vi lärde oss massor.

Drömmål: Vi har haft tre tävlingar på över 590 poäng. Det har lämnat mersmak. För det finns mer poäng att hämta. jag har dock denna säsong varit nöjd med hans och min attityd. Jag tycker vi har jobbat ihop oss bra. Visst finns det saker att träna på men överlag känns det stabilt. Nu vässar vi formen inför 2014 då ska vi över den magiska 600 poäng gränsen.


Vallning

*träna mot VP eventuell start om allt funkar

*Guldtackan starta

Så gick det:Nej inte vallat något vidare under året. Startade dock på guldtackan lite hastigt. och han var duktig med så lite träning som det blivit. Han klarade många svåra saker på banan och det kändes som att han ville och försökte sitt bästa. tyvärr klantade jag mig och vi tappade flocken på sista momentet som var utfållning.

Vi hade även en VP tanke men med för lite träning och med lite fel tänk hos Vegas så struntade vi i det.

Lydnad

träna och tävla om vi hinner.. Vore kul att tävla för att se om vi utvecklats

Så gick det : Nej inte tävlat något. Tränat lite grann men inget så seriöst.


Jamma


Lydnad

*klass 1

*klass 2

Så gick det: Tävlade ettan inomhus i inomhushall. Hon gjorde det hon skulle men inget mer. tråkig känsla men vi tog ett första pris. klass två körde vi lite hastigt på rasmästerskapet. Det gick vägen och Jamma kändes mer peppad och jag belönade lite annorlunda på denna tävling. Dock föll hon tillbaka i lite dumheter som jag trodde vi tränat bort. svår hund det där. Som bonus blev även Jamma rasmästare i klass två. Kul!!


Bruks

*appellen

Så gick det: Appellen klarade vi av galant till våren. Det var en liten tävling som gick snabbt. Spårade fint, fin budföring, ok lydnad. hon höll ihop fint och jag var duktig på att förbereda och belöna. Vinst och uppflytt. Vi har även nu på hösten tävlat lägre. Första gången tappade hon spåret och vi fick bryta. Nästa tävling gick bättre. Hon strulade lite i upptaget tog inte tag i spåret ordentligt sedan var det full sula och alla pinnan in på bra tid. Bra budföring där vi bara veckan innan slitit med att hon ville dra till skytten. men nu fint fokus och fart. Lydnaden var hon trött till, allt drog ut på tiden. Men hon lyckades hålla ihop och gjorde det hon skulle med lite missar. Jag försökte peppa och stötta men domaren gillade inte det så fick tona ner mycket. Jamma blev i varjefall uppflyttad till högre med vinst. Så dett agick ju bättre än vi förväntat duktig tjej. 

Vallning

*komma igång ordentligt med träningen

Så gick det: Nej inte blivit av tyvärr. Allt tar sin lilla tid:)


Överlag får jag säga att jag är nöjd med vårt 2013. Jamma har dessutom på årets sista månad varit med och tränat och visat upp sig både på sergelstorg och stockholms mässan med den äran. Samlat in pengar till musikhjälpen. Det var roligt och kändes som att vi bidrog till något stort och bra. Vegas har dessutom blivit pappa till 7 underbara valpar som bara nu i veckan blev 8 veckor. Jag önskar dem alla lycka till i livet och håller tummarna att dessa små individer kommer ge sina ägare lika mycket glädje som mina hundar gör.!! Kört hårt!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards