True Friend

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Malin Fahlén - 20 maj 2013 16:50

Vilken helg vi har haft. I fredags åkte vi till landet för att bo i stugan för att på lördagen tävla på skutskärs bhk. De ringde i torsdags och sa att vi var med.


Jag la ett upptag och en pinnstig till vegas på fredagen. och ett spår till Jamma i skogen som var lite konstigt då jag helt plötsligt såg en massa snitslar upphängda och förstog att det var ett tävlingsspår, ville inte riskera att klampa runt i något spår så hennes spår blev lite kansigt. Men hon löste det fint!

Vi åkte till klubben och spanade in planera, gick på stegen, tränade apporteringarna och inkallningen som strulade sist. Allt kändes fint. Och gjorde ett uppletande på ängen, sedan fick de bada i den svinkalla älven. Jamma blev tokig och helt vild så jag passade på att träna uppletande med henne med. Sedan åkte vi till spåren. Vegas var ivrig och ville helst rusa i sitt spår. Han gjorde ett jättefint upptag men missade en pinne!


På lördagen var det samling sju. Höll på att ställa väckarklockan fel men löste det. Vi blev lottade i grupp B. Vilket betydde lydnad först. Jag var sist ut, han kändes fin och pigg när jag värmde upp. Jag tycker att vi gjorde ett ok lydnadsprogram. Ena domaren gillade inte hur jag höll huvudet och fick mycket neddrag för det. Annars märks det att vi har tävlat tre helger på rad och inte hunnit med så mycket träning mer än peppa upp lite fel här och där. Krypet funkar inte i kedja längre, utan efter vinkel stannar han upp och jag måste ge dk. Apporterna är det si och så med farten in på. Ja så blir det och nu hinner vi träna igen. Upplet sedan som går på en äng. Han jobbade bra och hittade tre saker. Tyvärr inte det fjärde sista som låg ganska nära i mitten. Jag tyckte jag försökte skicka där, och fick sedan slut på idé. Men förstog att den låg ganska nära då han sökte av djupet bra.


Dax för spår. han gick ut jättefint och hittade spåret. Men tyvärr bakspår. Lite krångel när jag skulle vända honom men iväg kom vi. Sedan spårade han jättefint och plockade upp alla pinnar. Spåret var kort, jag mätte med runkeeper bara upp det till 0,89 km. Och eftersom att vi hade alla pinnar in så kan han inte ha genat någonstans heller. Vi var nog klara vid halv tolv vilket kändes skönt eftersom att vi skulle tävla på söndagen oxå. På prisutdelningen hamnade vi trea med certpoäng på 568,25.


på söndagen åkte vi till botkyrka. Tidig morgon igen. Jättetrevlig klubb där de bjöd på kaffe och mackor. jag drog start nr ett. Vilket jag gillar! Allt kändes bra och vi åkte ut till spåret. Rutan såg fin ut och jag selar på Vegas. Han är redo och på kommando så beger han sig ut i rutan för att finna spåret, han söker sig längre och längre ut och tillslut får vi tillbaka till rutan. Jag tänker då att äsch spåret går alltid i bakkant så vi försöker hitta spåret där bak i rutan. sedan tappar jag bort vart i rutan jag är då det var svårt att se snitslarna osv. Tiden går då åt. Aldrig har väl tre minuter gått så snabbt. Så snopet nog tog tävlingen slut där och då. jag bestämmer mig i varjefall för att gå spåret. Spåret hittar vi ca tio meter ut i rutan bara. Så vegas hade ju aldrig en chans att hitta något spår efterosm att jag mitt nöt inte gick tillbaka. Han spårade i varjefall fint och plockade återigen alla pinnar. Det var väldigt varmt så jag var hel svattig efter spårets slut. Det skumma med denna tävling var att endas 2 st av 10 var kvar för fortsatt tävling efter spåren. Några hittade inga slut, några kom inte ur rutan och några hade för få pinnar. hel skumt. Jag tyckte att mitt spår var fint, men ganska svårt. Efter uppletandet var det endast en hund kvar.


Efter tävlingen kändes behovet av att deppa och typ göra inget stort. Så jag mötte upp Izabelle för att älta lite, som vanligt medan vi promenerade och hundarna badade. Även Izabelle tog sig ett dopp för att försöka rädda Vegas nya leksak, men det var ju superkallt i vattnet så den fick segla iväg på ett eget äventyr. Hoppas någon hund hittar den och gör den lycklig!


Nu byter vi fokus för nu är det Jammas tur att stå i rampljuset till helgen.

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards