True Friend

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Malin Fahlén - 19 april 2013 23:12


Idag slutade jag tidigt på jobbet så vi drog till Ekerö för spår och lydnad.

Jag la ett lååångt spår till Vägzy på 1,7 km. Det var väldigt varierad terräng med berg, stig och skog. Vegas gjorde ett jättebra arbete. Alla pinnar med in (utan den första, som jag la lite knasigt efter påsläppet och som jag senare ändrade påsläppspunkt för. För det var lite finare terräng där. så det räknas nästan inte) Men han låg på och var super ivrig hela tiden. Hans älskade gris väntade som slut. Duktig kille.


Jamma fick ett skogsspår på ca 400-500 meter med 4 föremål. Hon fick många bäckar som jag korsade men hon löste alla vinklar och bäckhopp jättebra. Hon var ivrig och höll ett bra tempo. Alla pinnar med in. En pinne tog hon i munnen och forsatte spåra. Hahha gullunge!


Efter blev det shopping på jami. och lydnadsträning.

Vegas fick värma upp med framåtsänd mot target och koner, kryp, hopp, frittfölj. Sedan fick Jamma träna. Apporteringar på ny apport som hon gjorde jättebra. Uthopp på brukshöjd och frittfölj. Hon gjorde jättebra ifrån sig. Sedan fick hon leka lite i agilityhagen. hahhah hon fattade inte mycket av min handling men försökte sitt bästa... hmmm hoppa upp på tunnlar, springa mellan hinderstöden på samma sida. osv.


Sedan var det Vegas igen nu fick han göra en tävlingsmässig kedja med fritt följ. Där han låg liiite långt fram i position, han gjorde en slarvig stegförflyttning till höger och ett utandningsgnäll. Annars peppig. Sedan inkallning, med fin fart utan stopp och lägg. Ställde upp för framåtsändande och gruppen (Izabelle och Rebecca) tog plats där konerna tidigare stått. Sprang ut fint (ingen target) Slog av men "bara" till trav, gck ner till passgång efter gruppen och saktade av ytterligare med ett dk från mig. Gjorde en fin inkallning, vändning och nytt skick. Nu slog han av till passgång innan gruppen och gick sedan i skritt. Liite sämre inkallning men helt ok. Gjorde sedan ett skick till och då slog han av så snyggt. Belöning!!

Ny kedja kryp, som kändes bra, flöt inte fram eller blev luftig på vänster armbåge. Sedan skall med kommendering. Han skällde på TLs kommendera men då bröt jag och la ner honom sedan gjorde han det bra!! Fick skälla flera skall efter TLs kommendera.

Träna lite extra på kommendering i veckan. Imorgon blir det spår, upplet och lydnad. En vanlig bra lördag med andra ord med sol hoppas jag!!!


Det har blivit ytterligare en inställd tävling för vår del. På grund av SNÖHELVETTET. Vi har i dax läget kommit med till två andra tävlingar inom en snar framtid och till en tredje är vi 22 reserv! Hoppas!!! :)

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards