True Friend

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Malin Fahlén - 15 april 2013 22:06


De sista veckorna har vi lagt mycket spår. I lördag skulle jag iväg runt två tiden för att bo på hotell med min mamma. och robban skulle passa hundarna, så det gällde att aktivera hundarna innan.

Jag la spår både till jamma ocg vegas. Undertiden de låg så gick jag en promenad och sedan vallade jag två uppletande rutor mitt emot varandra. 5 föremål i en ruta och tre i den andra. När han hämtat in fem saker så vände jag mig bara till den andra rutan och så fick han hämta tre saker till innan belöning. Det var roligt.

Dax att spåra. Jamma hade ett appellspår och hon spårade så bra. Hel nöjd med henne. Dax för Vegas. Han ville på påsläppet ta upp ett annat spår, men då skickade jag om honom igen och han hittade spåret. Sedan började det krångla lite. Men vi knaglade oss fram. men helt plötsligt var han vilse och inget spår gick att hitta.Klockan tickade på och jag blev stressad och rätt arg. Vegas blev ledsen. Men vi lyckades tillslut lösa det och han spårade fint sista biten. Dumma mig..


Så igår söndag la jag peppiga spår till vegas. Ett appellspår och sedan la Jessica ett kort men roligt spår. Han spårade super som tur var.


Lilla jammet fick ett ängsspår av Jessica igår. Hon kom iväg helt ok, sedan ville hon börja svänga vänster.. Men det ville inte jag att vi skulle göra (mot en platspåse typ) så vi gick där rakt fram och Jamma tittade på mig och jag på henne... Hon sa men här finns inget spår och ja sa jooo v art är spåret? Och så höll vi på så. Ända tills Jessica räddade mitt tålamod med en kaka och visade oss att spåret visst gick snett åt vänster. Dumma mig igen. Efter det kunde Jamma spåra jättebra!


Idag la Izabelle ett spår till Jamma i skogen, över rätt mycket stigar. Hon spårade noga och fint men i ett bra tempo. Alla pinnar in. Duktig liten.


Jag la ett långt spår till Vegas Runkeeper sa 1,8 km men jag vet inte... (sedan när vi gick spårt sa runkeeper 8 km) Så det kändes ju inte så rätt. Men typ 1,5 km.

Han spårade helt superbra, Jättebra påsläpp direkt ut i spåret, med högt tempo och fint sug i spåret. Missade två små pinnar. men hittade grisen som slut. Lycklig kille. krisen verkar över för denna gång.


Efter det körde vi uppletande. Vegas var minst sagt glad idag, men han jobbade fint. Alla föremål in och han vände jättesnyggt när han var på väg in till mig för omskick så fick han ett föremål i näsan så han letade sig ut igen. Jättefint. Men det sista föremålet han tog in var en vante från Izabelle de andra sakerna var mina. Så nu är det slut på mina saker i rutan.

 Jamma fick leta efter tre saker i rutan. Hon gjorde ett 08skick som uppvärmning och sedan ut i den "riktiga" rutan. Jättefint jobbade hon tre skick och tre föremäl. Det sista föremålet låg mitt i en vattensamling. Sist blev hon lite fin i kanten när det kom till vatten. Men nu hämtade hon in den i vatten fint oxå. Lite lägre tempo men tog ändå upp galopp in till mig.


Duktiga brukshundar och rätt kass matte. Men vi kämpar på!!!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards