True Friend

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Hej då klass 1

Av Malin Fahlén - 17 mars 2013 12:02


Igår var vi iväg och tävlade Jamma och jag. Vi tävlade i den fina fina väsby hallen. Där vi har tränat under vintern. Hon älskar hallen och har gått jättefint där. För en vecka sedan var vi där och tävlingstränade och känslan var på topp.


Vi fick nr fyra av 17 så det kändes bra. Hon var lite pipig när vi stog och väntade på platsiggningen. Men väl uppställda på plats så lugnade hon sig. Fick dock säga ner (ligg) två ggr men domaren såg/hörde inte det så vi fick en tia. Hon låg fint dock stampade hon med ena frambenet en gång. och det betyder typ se hur duktig jag är ge mig godis. ha ha. Det var lite störningar från hallen brevid när klass två la sina hundar så lite öronvinklingar åt det hållet men inget mer. Tandvisning inga problem hon satt så fint och visade sina tänder.


Sen ut och ladda inför programmet. Vi tog en liten kort promenad med vegas och sedan värmde vi upp. Hon var inte med på noterna. kändes seg och frånvarande. Precis innan vi skulle in försökte jag peppa upp henne genom att blåsa på henne och busa lite. Hon var lite mer med. In i hallen och av med skor osv och sedan in på plan. Hon gjorde det hon skulle på plan men inget extra. Tråkigt när hon kan vara så himla fin. På sistionde har hon verkligen gått sååå bra i lydnaden och det har känt som att hon har tyckt det varit kul. Hon har varit engagerad och haft fina detaljer. Igår var hon inte det minsta engagerad, men hon kan momenten så pass bra att det gick ändå. Det bästa för dagen var inkallningen där hon sprang fint och gjorde en snygg ingång. och ställandet under gång.Det sämsta var läggande under gång, att hon föll tillbaka i sitt gamla mönster att ej sätta sig upp på första kommando och att vara tveksam i starten. Och apporten tveksamt gripande, som vi har tränat på detta. Och islag på hoppet fast det var sjukt lågt.

Efteråt var jag jättebesviken på hur hon hade känts. Inget kul att tävla med en hund som blir sådär. När jag vet att hon egentligen inte är sådan.... Till hennes försvar får jag väl säga att hon nästan precis slutat att löpa, Varit lite tröttare de sista dagarna än vanligt. Jag är egentligen emot det att "skylla" på löp både när det kommer till hane eller tik. Men man är ju inte mer än människa eller hund. Alla kan ha dåliga dagar osv. En jättefint arrangerad tävling av stockholms hundungdom. Tack!


High five

Vi slipper klass 1 nu

Inkallningen

platsliggningen

och att hon ändå utförde alla moment

en 9 på helheten med kommentar bra förar arbete (det säger ju ganska mycket) Men jag gjorde mitt jobb i varjefall och förberede henne inför nästa moment precis så som på träning. Jag gjorde min del för att vi ska vara ett team. 


High low

Känslan (som nästan är det viktigaste)

Attityden, att hon är svår att nå när hon blir såhär

DK på uppsitt, som vi hade problem med förut men som vi tränat bort trodde jag

Islag på värdens minsta hinderhöj


Så efter lite eftertanke har jag nu gjort en plan. Självklart! Så efter att ha luftat planen med träningskompisarna tror jag att det kan vara en väg att gå. Så idag ska vi testa för första gången. Men nu ser vi fram emot roliga moment så som rutan, fjärren och fritt följ. Och snart ska man väl kunna börja med skogsarbetet igen oxå. heja!!


Poängen blev

platsliggning 10

tandvisning 10

linförighet 8 (vid sväng,tvekan,sent sitt. Bra kontakt!)

Läggande 7,5 (tveksam start, tempo, dk uppsitt)

Inkallning 10

Ställande 9 (2steg)

Apport 8 (tvekan)

Hopp 8 (islag)

Helhet 9 (bra förar arbete)

Totalt 177 poäng


 
 
Izabelle

Izabelle

19 mars 2013 22:14

Sitter och tittar på era high five och high low, känns så tråkigt att attityde och känslan är på low. Hon har gått så himla fint senaste tiden och jag trodde också att allt sånt där var borta, vi får kika på det mera och jag är helt säker på att du löser det. Om det så ska krävas att vi iscensätter hela tävlingar ;)

Får erkänna mig imponerad över hur duktig Jamma har blivit, hon skiljer sig väldigt mycket emot Vegas och att du lyckas utbilda henne så bra som du gör visar att det är någon himla duktig där i andra änden av kopplet :) Tråkigt att du inte tyckte att det syntes på tävlingen, men vi är många som vet om det och vi får se till att det syns även på tävling i framtiden.

Att få ett bra förarbete är fint som helhet är fint!

Kram från oss! Ps. Vi fikar gärna med Jamma och dig <3

http://mallinut.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards