True Friend

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Malin Fahlén - 11 mars 2013 20:31

Helgen som gått har det varit uppstigning tidigt för att vara tävlingsledare på VBK klass 1 tävling. Det har gått bra och det var lagom med ekipage, så det flöt på fint. Efter tävlingarna har vi haft gått om tid att träna själva. Jessica och hennes gäng gjorde oss sällskap i lördags. Alltid kul att se dem och den där Quick är allt en liten goding, med sin vilda uppsyn. Vegas gick riktigt dåligt, pep i fotgåendet och sprang inte max i inkallningen, sen gjorde han väl ett ganska ok framåtsänd men med för högt tempo på sakta delen, men han slog av fint. Han har fortfarande ont i munnen så han vill ej leka men lite korv går bra. Men ibland ser han riktigt olycklig ut. så fortsatt vila för honom och blir han inte sig själv snart så blir det veterinären. Jamma var i varjefall på topp och hon lät sig väl tränas. Vi uttnyttjade bland annat Izabelle, Rebecca oxh Jessica som störning. De fick göra allt för att störa Jamma under fotgåendet men hon höll huvudet kallt och lät sig inte störas av vare sig gulliga röster, dansande tjejer eller hög musik precis bakom sig. Hon var riktigt duktig. Jag blir så glad i henne, hon är riktigt rolig att träna med och hon gör så mycket fint. Lilla bästa lammet!


Izabelle gjorde sedan en förbättring av min operation av Riverssår, han var duktig även om han under ljudlig klagosång talade om vad han tyckte om behandlingen. Nu hoppas vi det får läka. Vi avslutade dagen med en härlig promenad.


På söndagen upprepades allt igen typ och Izabelle och jag satt länge och bara njöt i solen. Hem och vila en timme för att snabbt åka iväg på träningstävling i väsbyhallen. hade noll lust att åka men fick kämpa mig dit. Väl på plats var det jättenyttigt. och Jamma gjorde fyra fina moment. Jag blev till och med lite nervös så det var ju ett perfekt tillfälle att träna på det och kunna belöna. Hon gick ett jättefint fotgående med fin kontakt hela tiden, lite luftig i helt om halt men annars jättefina svängar och kontakt. Läggande under gång var tydligen lite tveksamt och sedan är hon lite ofokuserad när jag går med ryggen mot henne, kollar sig omkring lite och så. Jättefint uppsitt. Bra inkallning och ingång. Vi avslutade med ett fint ställande under gång, med ett tveksamt nersättande. Tränar aldrig på det då hon är snabb på att sätta sig utan kommando. Jag är nöjd med henne och med mig själv, förberedde henne inför momenten och hon kändes glad och avslappnad. trots att hon var lite trött efter dagen. Vi har ju tränat rätt mycket i hallen under vintern och hon verkar gilla att vara där. Nu vet vi vad vi ska finputsa på bara.


Vegas fick komma in och vara lite i hallen också, han fick träna på att backa krypandes och sedan krypa mot mig på avstånd när jag satt ner. Värsta freestyle hunden blev han. Sen fick han köra lite fjärr och lite vanligt kryp. Han kändes glad och vi fick till lite bättre träning än tidigare på dagen.

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards