True Friend

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Hur gick 2012 egentligen?

Av Malin Fahlén - 18 december 2012 21:28

Måste säga att jag är nöjd med tävlingsår 2012. Vi har gjort mycket fint. Lydnadschampion, CERT i spår och uppflyttad i söket. jag är helt klart nöjd med min bästa Vägzy. Jamma har inte fått riktigt lika mycket tid som Vegas, men hon kommer bara mer och mer i träningen nu så inför nästa år har jag två aktiva tävlingshundar det blir super!! och en supermaskot bästa buff!


Vegas mål 2012

Lydnad

*Lydnadschampion

*Minst 3 tävlingar på 290 poäng


Resultat: Lydnadschampion blev han i februari på en helt ok tävling i sundsvall. Efter det tog vi en paus från tävlingslydnad som varade heela resten av året. Så inga tävlinga över 290 poäng tyvärr. Liite sugen har jag allt varit men vi får väl ladda för 2014 eller så...


Bruks

*1 brukscert i spår

Drömmål: brukschampion

*Starta lägre sök

Resultat: Där lydnadspeppen tog slut tog brukspeppen vid. Vi har startat på 5 elittävlingar. Varit bortlottad på många och på en tävling som vi faktiskt var ordninarie till blev Vegas skadad. Vi har fått till två godkända, ett brutet (inget slut, sååå surt) och två med certpoäng och ett med CERT! Jag är jättenöjd med det resultatet. Vi gjorde även vår första start i lägresöket efter hela TRE veckor med bra systemträning. och det gick ju hela vägen med en klassvinst och uppflyttad till högre. Dock var han mer vild än tam i skogen så vi har en biit kvar att träna.

Agility

*Uppflyttad till agilityklass 3

*Pinnar i hoppklass 2

Resultat: Fanns varken tid eller lust till någon agility i år. Vi gjorde ytterst få starter. Några gjorde vi i karlstad där jag var ovanligt peppead och skrev långa listor att träna på. Sen rann det ut i sanden och det blev inget mer. Så inga pinnar.


Jammas mål 2012

Lydnad

Lydnadsklass 1


Resultat: Vi gjorde en start där vi nollade ställandet under gång och hade allmänt dålig attityd. Superlång väntan gjorde inte saken bättre. Var anmäld till en tävling till men den morgonen vaknade jag med 39 graders feber så den blev inställd.


Bruks

Appelklass


Resultat: Ingen bruksstart då vi inte fick till nog med träning


MH

Resultat: Kull MH gjorde vi 14 månader gammla. Vilket gick superbra. Jamma visade upp vilken cool och nyfiken tjej hon är. Att hoppa och klänga på människor tillhör en stor favorti. Inte var hon rädd för spöken heller. Skottfast såklart


Röntgad

Resultat: Det här målet känns konstigt att jag tog, då jag avskyr när de ska söva hunden och hålla på och röntga. Men ja vi får väl göra det snaaaaart!!!


Utställd i valpklass

Reslutat: Japp hela två ggr med HP som belöning. På en utställning blev hon även BIR valp. Liten men naggande god är hon mitt Jamm!!

 
 
Mia

Mia

18 december 2012 21:54

Ni är så SJUKT grymma!! Och 2013 kommer bli ännu bättre sätter jag pengar på :D!

http://www.lyxlirarens.se

 
Ingen bild

Maja och Link

19 december 2012 09:31

Grymt jobbat! High five på det tävlingsåret! Ska bli sjukt kul att ladda för nästa! I helgen smygstartar vi träningen!

 
åsah

åsah

19 december 2012 11:14

du är så duktig! Förstår inte hur du hinner med!

http://asahmedhundar.wordpress.com

 
Ingen bild

Mackan

21 december 2012 10:47

Bra år! Bra jobbat! Du är så himla duktig! Lycka till 2013!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards