True Friend

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Guldtackan

Av Malin Fahlén - 18 september 2012 20:56

Helgen som gått har spenderats i Laxå där valltävlingen Guldtackan för aussies gått av stapeln. Jag kom dit på fredagskvällen lagom till tacomiddag för funkisarna. Vegas och jag hade stannat till i Enköping för att sista minuten träna lite på våra får. På lördagsmorgonen var jag nervös. Vi fick veterinär besikta hundarna av en supergullig veterinär som verkligen tog sig tid att titta igenom hundarna så noggrant. Väl på startlinjen så kände jag mig lite lugnare. Skickade Vegas till höger och han gick ut jättefint. Skönt! Det är något vi tränat mycket på. Resten av banan flöt på fint och Vegas jobbade jättebra. Lite högt tempo ibland men jag tjatade ligg men han la sig inte på alla mina kommandon men han saktade i varjefall ned. På några ställen la jag honom lite för länge, och där drog domaren poäng hon tyckte inte att jag använde min kraftfulla hund på rätt sätt=) Och när vi skulle fålla in dem så tänkte faltiskt två får smita förbi och dra hem till ladan för att jag lagt Vegas för långt bort. Men Vegas gjorde ett bra jobb och tog tillbaka dem. Det hela slutade som nog de flesta vet vid det här laget med en andra plats.

 

Ett poäng från vinnaren och lika poäng med trean. Men Vegas hade lite bättre hämt poäng. jag är supernöjd för detta trodde jag inte, det var verkligen många superfina hundar med. Jättekul att se så många bra vallande aussies. Vid prisutdelningen skulle även domaren få dela ut ett hederspris till någon hund som hon gillade lite extra. Hon började prata och sa att hon valde mellan två hundar och att hon ville ge pris till båda men var tvungen att välja en tillslut. Den ena av hundarna var Rosso och sen blev jag verkligen jätteförvånad när hon säger att den andra var Vegas och att hon ville ge priset till Vegas. Hon tyckte att han hade öppna fina flanker, fint fotarbete och var kraftfull i sitt arbete. Sen sa hon en supergullig sak att hon tyckte att han "pratade" med fåren.  Och då tänkte jag genast på Babe den modiga lilla grisen som pratar med fåren och säger snälla ni kan ni inte flytta er för mig. Jag lovar att behandla er väl. (typ) Och det kände jag att ja det passar in på Vegas han är fan den snällaste och bästa jäkla hund som finns. Han gör ALLT som jag ber om. och inte nog att han gör det, han gör det så jävla bra oxå. Det spelar ingen roll vad det är han ska göra, han gör alltid alltid alltid sitt bästa och om han inte gör det för sin egen skull så gör han det med glädje för min skull. Han kanske inte kommer från vallande linjer, men han har ett öppet sinne, är alltid snäll med djuren, älskar att samarbeta och att vara till lags, älskar att lära sig nya saker och gillar utmaningar. Han ger aldrig upp i något jobb. Och när jag köpte honom hade jag inga planer på vallning över huvudtaget. Jag kan verkligen inget om vallning, utan det som vi kan har vi lärt oss av andra. Jag är verkligen inte bra på att läsa djuren eller liknande. Så våran coach Maja (m. Link) får ibland slita sitt hår, men snäll som hon är så ger hon inte upp om oss. Tack för det!! Vi fick verkligen superfina priser, ett fårskinn, en vallningspipa med ett lyxigt halsband att hänga pipan i. En vallstav. Ett presentkort på en målning på ett personligt kort. Och ett halsband där det står Vallhund på.

PÅ kvällen fick vi gå kurs för domaren Lena Karlsson. Jag gillade verkligen hennes sätt att tänka och vi fick med oss massor av nyttiga tips hem. Nu vill vi träna mera. Sen hem till Erika med sambo på kvällen där det lagades vildsvin till middag det var verkligen sjukt gott. Tack alla för en toppenhelg!!

 
 
Maja och Link

Maja och Link

18 september 2012 21:37

Grattis bästa Ni! Nu fick vi lite cred för allt slit vi lagt ner. . . hihi! Hämtet var sjukt fint!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva o Esther

18 september 2012 22:12

Grattis Malin o Vägzy!! Jag tvivlade aldrig på att det skulle gå bra för er! Ni är så himla duktiga på allt ni tar er för :-) Låter som att kursen var bra, ni får berätta ngn dag!

 
Marie L

Marie L

19 september 2012 04:29

STORT GRATTIS till bästa Vegas och Malin, väldigt bra jobbat:-) Kram från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Mia

Mia

19 september 2012 22:48

Stort grattis igen!! Ni är ett häftigt team i allt ni gör juh :D!!

http://k9konsulten.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards