True Friend

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Malin Fahlén - 22 juli 2012 21:21

I onsdags packade vi bilen full för att åka till Karlstad och delta på Värmlandsrallyt. Vi hade bestämt att vi skulle bo i tält på brukshundsklubben där. Väl framme var vi heeelt ensamma. Planerna var rätt blöta så vi letade upp den torraste platsen för att slå upp tältet på. Där bodde vi sedan i tre nätter det gick superbra lite kallt på natten bara, men Ikea låg bara ett stenkast bort så fyra fleecefiltar inhandlades raskt. Vi kan säga att solen skiner inte alltid i Karlstad.


Vegas och jag fick inte med oss något resultat men vilken känsla. Helt plötsligt körde vi som ett team, jag hade en plan och känslan var på topp. Heeeey agility är ju suuuperkul om det ska fortsätta såhär.. De fel som har blivit har varit mitt fel att jag varit sen eller otydlig i byten. Vegas har inte varit galen och kunnat själv i något lopp, det gick att bryta honom även när han var på väg in i en tunnel:) Jag har gått i mål och varit sååå nöjd! Vissa bitar på banorna fick vi till såå bra! Vi har vågat köra på nu ska vi fortsätta så. Alla banor har varit roliga och utmanande. Synd bara att planerna inte höll, de var vattenfyllda och geggiga speciellt sista dagen. Annat som är rolig är att det börjar verkligen synas mycket duktiga aussies ute på tävlingsbanorna. Superkul och hoppas att det är en uppgående trend. Heja heja. Extra roligt är att Vegas lillebror vasco tog sin första pinne i hoppklassen. Supergrattis Pia!


Den här coola bilden har duktiga Sofie Gustafsson tagit.(http://www.blogkeen.com/view_blog.aspx?id=23237023&blog=213533)

 


Nu väntar lite agilityträning inför nästa tävling som är i helgen. Jag längtar och har till och med en träningsplan inför veckan. Det mina vänner har aldrig tidigare hänt inom agility. Synd bara att vi har "slösat" bort hela våren.. men nu får vi sätta fart. Agility is the shit (just nu)

Att träna lite extra på inför helgen 

*slalomingångar

*starter att hålla min plan och våga köra

*framförbyten, fler framförbyten, jag HINNER!!!

*bakombyten in i rätt tunnel ingång


Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards