True Friend

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Malin Fahlén - 18 mars 2012 23:41

Nu har vi njutit klart av lydnadschampion grejen. Nu ser vi frammåt och satsar ett tag på brukset. Det är ju vår nu och då passar det extra bra att vara i skogen.


Vi har spårat mycket på sistonde, Vegas har varit het. Galopp är hans melodi i livet så även i spåret. Så jag har varit lite försiktig med spårupptagen för det har känts som fort och kanske fel inget jag vill ha. Men nu efter att ha fått spårat några gånger så har vi även kört påsläpp och det har funkat fint. Vi har även börjat använda skogspinnar i spåret och inga problem där inte. Nu skulle jag bara behöva skaffa mig några vettiga sådana pinnar... Sanna? Insåg precis idag att jag nu måste lära in bruksstegen på riktigt. Det känns stort och kul! Annars så känns brukslydnaden rätt kul nu. Vi har lite nya ider att testa och vi behöver lära in en del nytt. Skoj


Jamma har också fått spåra nu. Och hon är noggran, inget hets där inte. Och hon vill INTE plocka upp något som kommer i spårets väg. Nu har jag börjat lägga handskar med köttbullar i då stannar hon i varjefall. Idag fick hon ett jaktspår efter Maja och det taggade hon rejält på. Fick liite störning av en hare som hoppade fram så ett tag hade hon beslutsångest, men valde gudmor framför hare. Duktig tjej. Vi har även vallat lite och det går bra förutom att hon inte har något stopp. Och att hon mer nog tycker, flytta dig du är i väääägen när jag försöker stoppa henne. Dax att ta tag i det på riktigt!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards