True Friend

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Malin Fahlén - 21 februari 2012 17:31


I veckan som var hade vi årsmöte. Vegas vann guld för årets lydnadshund och för årets agilityhund på vällingby bhk. Duktig kille. och mitt uppdrag som kassör var avklarat! Tack gode gud för det!

 


I lördags åkte Izabelle och jag med våra valpar till sollentuna för att Jamma skulle få ställas ut inoff. Vilken lycka både hon och jag tyckte. När jag skulle visa vaccinationsintyget så frågade den ansvariga om vi skulle satsa på en utställningskarriär, eeehhhh nej blev mitt svar, jag tror inte hon är den showande typen.

Väl på plats så blev det liite stressigt för alla aussies var redan i ringen och jag fattade inget, så vi slet fram vår nummerlapp och på med utställningskopplet snabbt som sjutton. men det visade sig sedan att de bara övade sig som tur var. Så vi han förbereda oss liiite bättre. Mitt mål för dagen var att Jamma skulle få en trevlig första upplevelse av en rätt stökig miljö. Hon var stenccol så det var skönt. Hon uppvisade fin attityd i ringen och höll god kontakt med mig. Det där med att springa i utställningskopplet hade vi liksom glömt bort att träna på, men det gick bra ändå. Hon både travade och stog fint. Lite bus men det tar jag som positivt. Att bli hanterad gick jättebra och hon stog så fint medan domaren klämde på henne. Det slutade med en andra plats med HP. Vilket vi är supernöjda med. Vet tyvärr inget om vilka de övriga var. Eftersom att min superuppfödare med sin supertalang att veta allt om alla aussies inte var på plats så var vi liite vilsna. Men det kändes som att Jamma var yngst i varjefall (6-9mån) men hon är ju rätt liten och inte så mycket päls. Domaren frågade två gånger om hur gammal hon var. Nu har vi gjort det i varjefall och nästa lördag åker vi till sundsvall för att showa lite mer. Kul och nyttigt för den lilla katten J.

   

 


Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards