True Friend

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Plötsligt händer det

Av Malin Fahlén - 25 september 2011 23:00

Ja helt plötsligt var vi med på Tyresö högrespår idag. Uppladdningen har kanske inte varit den bästa eftersom att jag var ganska övertygad om att vi inte skulle få tävla något bruks i år. Men väldigt glada och spända åkte vi till Tyresö idag. Vegas skötte sig bara fint och det resulterade i en andra plats och uppflyttad till Elitspår. Super!!!


Han gjorde ett helt ok upptag, gick ut rakt för att ta spåret, vända kolla bakspår och sen gå på spåret åt rätt håll. Jag stog mest i vägen kändes det som, men väntade snällt på att han skulle spåra i 10 meter innan jag följde efter. Vi missade första pinnen enligt spårmottagaren. Men annars gick det som tåget, noggrant och inte lika hetsigt som det brukar vara. Så allt detta resulterade i en nia på upptag och en nia på spåret. Härligt!! Nu massor av väntan innan det var dax för uppletande. Jag tyckte att vegas kanske kändes lite trött så jag passade på att träna ett litet uppletande skick. Men oj jag hade inte behövt oroa mig. Han var vansinnig om man säger så. Sprang som jag aldrig förr sett honom han kollade nog av rutan 100 meter på djupet och 100 meter på bredden. Hitta grejer gjorde han oxå, men mest av allt sprang han omkring i ett tempo som säkert skulle göra vilken vinthund som helt avundsjuk. Han hade även tid att skallmarkera något där långt ute i rutan. Och det kan jag säga drar ner betygen rejält! Men fyra föemål in och en glad hund! Nästa trodde jag var platsliggning med skott så jag värde upp honom inför det. Men vi skulle köra lydnaden innan. Han kändes fin innan. Men väl på plan blev han låg, han tyckte att jag var jobbig så de två första momenten kämpade vi oss verkligen igenom. Sen lossnade det och han kom igång. Skallet var så bra ända tills han gläfte en gång under tyst delen. Det drog ner betyget rejält. Så ljud på fel platser är inget domarna uppskattar. Sen gjorde han en kanon avslutning med tungen och hoppet. Men ja känslan var sådär! Jag har haft en konflikt med honom om framåtsändandet... Dumt mycket dumt!! Men nu vet jag vad som kan brista på tävling och på så vi är det ju bra. Mer och bättre träning behövs!

Platsen gick toppen och han låg så fint med hakan i marken! Skönt det i varjefall! Dagens bästa var i varjefall hans fina skogsarbete och dagens roligaste var hans crazy uppletande! Bästa veggi! Wägzy, plätteploan, veggan peggan, veggivalpen. Du är mitt bästa socker!!!! Tjohooo så nästa år ska vi jaga cert i eliten!! Wiiiee vad vi är bra ändå!!!! Det var verkligen kul att få tävla igen efter ett lååångt uppehåll, brukset är både kul och jobbigt på så vis att det är så många delar att ladda om till! Går något dåligt måste man ändå lägga det åt sidan för att ladda om till nästa! Kul och utmanande! Jag gillar brukset, mer bruks åt folket!!!

 
 
Ingen bild

Blomman

25 september 2011 23:21

Bra jobbat och grattis igen!

 
Marie L

Marie L

25 september 2011 23:40

Va roligt, stort GRATTIS! Kramar från oss

http://www.123minsida/Minos

 
Maria

Maria

26 september 2011 00:05

Helt fantastiskt, bästa ni! Grattis igen, fan vad ni är bra! Och vad kul att ni kom med!!

http://www.marycash.se

 
Ingen bild

Jessica

26 september 2011 07:25

Shit vad ni är grymma, Jättegrattis!!!!!

 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

26 september 2011 08:09

Grattis!!! Ni är tokduktiga, både elit i lydnad och brukset!!! :)

http://flox.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina o Trolla

26 september 2011 08:29

Respekt ;=)) Jag hoppas du förstår hur bra detta är. Kramar från oss

 
Sofie

Sofie

26 september 2011 08:52

Så himla mycket grattis till er! Starkt jobbat, ni är så duktiga!

Låter som vi ska kämpa på med ljuden innan vi ger oss ut på tävligsbanan om vi ska få betygen på vår sida ;)

http://aussiemonster.wordpress.com

 
linda

linda

26 september 2011 10:33

Grattis igen till er. Sååå roligt.! Edith och jag är avundsjuka och hoppas att vi en dag ska bli lika duktiga.!! :D

http://folsberga.moonfruit.com

 
Mackan

Mackan

26 september 2011 12:06

JA!! MER BRUKS ÅT FOLKET!!!! Vad KUL Malin!! Stort grattis!! Just det med att ladda om fler gånger samma dag och att det kan gå vägen trots små missar, kan bäras upp av annt osv, gör brukset så kul och spännande ända fram till prisutdelningen. Vi ses i eliten nästa år. Gamle Skippo mot Vegas. hahaha

http://www.skippo.org

 
Tina & co

Tina & co

26 september 2011 17:19

Sååå kul för er=) Stort Grattis! Bra jobbat återigen!!!Japp,, mer bruks åt folket;-))

http://www.bluewingfires.com

 
Marie L

Marie L

4 oktober 2011 23:52

Snygg ny header:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Elin

Elin

8 oktober 2011 20:28

Heja er!!!

http://veralus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards