True Friend

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Malin Fahlén - 14 augusti 2011 21:30

I helgen har vi varit i Märsta och tävlat agility. Riktigt skönt väder har vi haft. Igår hade vi två lopp, ett i hopp och ett i agility. Hoppbanan kändes väldigt kort, "bara" 16 hinder. En bra bana, med en svårighet slalom var som hinder nr två. Vi klarade starten toppenbra, och allt flöt på tills Vegas rev ett hinder. Så där rök den pinnen. Det var lite trist jag känner mig klar med klass ett nu, men tydligen inte!! I agilityloppet var han helvild och körde sitt egna race. Idag rev han första hindret jag satte honom för nära och sen hoppade han ett extra hinder, men annars bra känsla, han var med mig och gjorde många bra saker.


När vi kom hem var vi tvungna att ägna oss åt lite riktig träning. Så jag la ett hårt spår till Vegas på en fotbollsgrusplan där det även finns asfalt, plus att spåret gick ut från en öppning på plan ut på en asfaltsparkväg och sen tillbaka in på grusplanen. Han löste uppgiften så fin så fint och spårade noga noga där det var svårt. Och levererade alla pinnar så fint till sin matte. Fina Veggi!! Så i veckan ska vi lägga många spår är min plan och se vilken utveckling vi får med det. Plus att vi ska träna massor av lydnad. Skönt med vardag igen!!!=)

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards