True Friend

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Välkomna till världen!!

Av Malin Fahlén - 9 augusti 2011 11:05

Igår föddes 8 små underbara valpar hos kennel Sugarwind's. Jag i egenskap av gudmor hälsar dem hjärtligt välkomna. Jag hoppas ni växer upp till fantastiska små hundar och att era ägare får lika mycket glädje av sin sockervind som jag har av min. Annars kommer gudmor och hämtar tillbaka valpen ska ni se! Det blev fem hanar. Två blue merle. Två red merle. En röd tre färgad. Tre tikar, en red merle, en svart trefärgad. och en röd trefärgad.


 


I helgen som var hade vi kullkamp mellan kull 1 och kull 2. Det var superskojigt och det var jättekul att träffa så många sockervindar på ett och samma ställe. På lördagen fick man pröva på både lydnad och agility för duktiga instruktörer. Och på kvällen "lekte" vi. Den bästa kullen för 2011 skullle utses. Och ja ni alla vet ju hur det gick! KULL 1 vann!! På söndagen var det vallning eller sök på schemat. Det regnade men de flesta var glada ändå. Tack alla ni för en jätterolig helg och ett särskilt tack till bästa Maja som fixat allt. Nästa år är det kull 2 som fixar och då ska mina gudbarn oxå deltaga.Och tack du också GUD som gjorde oss så in åt helvete bra!!


 
 
Ingen bild

Marre

9 augusti 2011 11:31

Så det blev 8 st. Som jag gissade!

 
Sofie

Sofie

9 augusti 2011 11:35

Äntligen lite uppdatering! Men gudmor får nog allt sköta sig lite bättre! Könsfördelning? Färger?

http://aussiemonster.wordpress.com

 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

9 augusti 2011 11:52

Härligt att det är någon som uppdaterar! Spännande med de små liven! :)
Och jag kan inte annat än hålla med, det var en kanon helg!! Kul att träffa alla!

http://flox.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

9 augusti 2011 11:53

Det var bättre :) Vad roligt med alla färger och hanarna fortsätter med sitt övertag ser jag!

http://aussiemonster.wordpress.com

 
camilla

camilla

9 augusti 2011 11:54

Åh så roligt! Ska verkligen bli kul att följa en till kull =) Då blir vi ännu fler på nästa kullkamp......som blir i ....Gällivare?? ;)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

9 augusti 2011 11:55

Japp så mycket bättre va?! Ja och den första merle tiken blev född.väldigt spännande!!!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina Trolla

9 augusti 2011 14:51

Oh va gulligt...en massa trollungar ;=)) (8 st som sagt):=))

 
Maria

Maria

9 augusti 2011 18:14

Gud straffade dig rätt bra och gav dig en förkylning också, kan det bero på fusk?

Men ett stort grattis till gudmor iallafall och sköter du inte ditt jobb så kommer jag and fill in for you! :) Bli frisk nu så vi kan träna förbövelen!

http://www.marycash.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards