True Friend

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Malin Fahlén - 8 april 2011 00:24


Idag var Vegas och jag iväg på första tillfället på uppletandekursen som vi ska gå nu under våren. Den kändes väldigt bra. Jag har tränat ganska mycket uppletande med båda hundarna men mest som lite vardagsaktivering osv. Inte riktigt tänkt på att det är ett tävlingsmoment. Och inte riktigt vetat hur jag ska tänka och förhålla mig till det. Därför var en kurs på sin plats. Vi fick många bra tips och ideer att tänka och träna på. Bland annat Vegas attityd/motivation som visat sig vara lite felaktig. Jag har lagt vikten vid att hitta föremålet, eftersom att det har känts som det viktigaste. Springandet har vi naturligt..... Men det har visat sig att med den instälningen har vi fått andra problem som tugg, kampmorr vid upptaget av föremål, förväntans gnäll på stig osv.Nu ska vi ändra hans attityd/motivation. Och redan idag gav det effekt. Så nu sak vi fortsätta träna såhär ett tag och se om det hjälper.Spännande i varjefall med nya tips och tankar!! Tack för det!! Jag är jätteladdad för att träna en massa nu!!!Synd att man måste arbeta på dagarna=) 

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards