True Friend

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

snabbt, stabilt och jätte jättebra

Av Malin Fahlén - 3 april 2011 23:03

Ja så var denna helg nästan slut. Går så fort. Ganska mycket har vi hunnit med. En tur till hedemora med brudarna och alla hundar, där vi tränade ljudmarkeringar och platsliggning med skott. Och sen en allt för lååång dag på en inoff. utställning i Ludvika. Vegas ställdes inte ut då vi egentligen skulle på bevakning men det blev inställt. Mitt där och då under några olidliga timmars väntan kom jag på vad det är jag inte gillar med utställning... Men lite nytta gjorde vi. Vegas fick testa av en elit vittring för första gången. Med att någon annan tog i pinnarna, funkade bra. Han fick lite hang ups på pinnen till höger under ett pass, men vi löste det. Fjärrträning blev det också. Har de senaste dagarna läst mycket intressanta bloggar om känslor och tankar om hundträning. Med belöningsplacering och liknande. Det känns som att fjärren är ett typiskt sådant moment där man kan få mycket låsningar på händer osv. Dax att fundera ut en lösning. Lite fritt följ med kommendering tränades oxå. Så vi fick till fin träning i en rörig inomhus miljö. Toppen!


Idag har Maja och jag hunnit med en del. Ett jättebra pass med kontaktfält fick vi till. Jag tror att poletten börjar trilla ner. Sen åkte vi till skogen för ett pass med ljudmarkeringar för Vegas, han har svårt med ljudmarkeringar när vi samtidigt ska patrullera. Vi ska testa en ny ide vid nästa pass. Sen avslutade vi dagen i vallhagen... där var det ganska mycket kaos inom Vegas han stressade upp sig och pep och hade sig.. Han ville så mycket men vet så lite hur man gör. Jobbigt tyckte han, men vi fick till några bra saker men mycket dåligt oxå... Behöver lägga ner mycket mer tid om det ska bli någon vallhund av den där. Vi får se vad tiden räcker till...


Rubriken är någon reklamslogan som Mikaela sjöng på i fredags men jag tycker att den symboliserar hundträning på ett bra sätt. Man vill att momenten ska bli snabba, stabila och jätte jättebra!!!!  Eller hur??

 
 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

4 april 2011 13:19

Hahaha underbar låt som tränger sig in i hjärnan och vill INTE försvinna!
Men det symboliserar väl lite i som du säger, hur man vill ha momenten och även hunden! En SW:s slogan! ;) Snabbt, stabilt och jätte jätte bra!

http://www.flox.webgain.se

 
Liza, Lotus&Pax

Liza, Lotus&Pax

6 april 2011 14:11

Ha ha SW's slogan passar inte Pax alls, blir han utesluten ur kenneln nu eller?
Det är intressant att se hur andra tänker kring belöningar osv, men ganska ofta inser jag hur olikt min hund funkar mot många andra ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

8 april 2011 00:19

Man vad roligt!! :) Frågade Malou idag vilka som skulle gå kursen och hon nämnde en Malin men hade ingen aning om att det var du! Gud så kul, då så ses vi på Tisdag :D

http://www.marycash.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards