True Friend

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Malin Fahlén - 22 februari 2011 20:51

Hemma efter en iskall men rolig helg i Karlstad. Vi åkte ner på fredagen till en liten hyrd stuga. På lördagen var det vår första lagtävling, tyvärr utan Marre & Crozza. Vi kämpade på bra tycker jag. Vegas och Link nollade hopploppet och mamma Tihja nollade agilityloppet. Vegas var dessutom snabbast i mål av de (få) hundar som tog sig i mål i hopploppet. Trots att det var lite svajjigt här och där. Ett nollat lopp ger alltid en extra kick. Annars hade vi lite problem med slalom och kontaktfält. Det har vi inte tränat på så mycket under vintern men nu ska det bli ändring. På söndagen var jag hängig och med en i mitt tycke svår agilitybana kändes det inte kul. Cochen och jag kom överrens om att focusera på en bit av banan och försöka få till den så bra som möjligt. Det funkade hyffsat Vegas fick i varjefall belöning för ett fint utfört slalom. Hopploppet gick oxå fint tills jag visade in honom i feltunnel ingång. Men vi körde på ändå.


Nu är jag sjuk igen såklart. Feber, hosta och förkylningen från helvetet. Vila, vila och mer vila ägnar vi dagarna åt nu... hundarna börjar bli rastlösa.. och vid sällsynta tillfällen när febern går ner lite så även jag. Då shoppar jag loss på nätet.... Inte bra!! Så snälla låt mig bli frisk NU!!!!


Vi försöker roa oss lite inomhus, och då blir det fjärren som jag har som focus på denna vecka. Har gjort några små ändringar som känns bra. Vegas börjar få fin attityd och utför de flesta skiften med glädje och tryck... Hoppstå är nog bland det bästa jag lärt min hund!!

Lilla buffen kan sitta fint!!!  

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards