True Friend

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Massa hundträning

Av Malin Fahlén - 6 februari 2011 22:03

Ihelgen har vi gjort lite allt möjligt. Idag har vi njutit av solen som värmde så skönt. Vi började på klubben med lite kontaktfält och lydnad. Idag passade jag oxå på att länka några moment. Det gick fint. Men man kan nästan inte vara på klubben för all is. Finns bara en liten plätt som är isfri Sen tog vi en härlig promenad på isen. Med oss hade vi mamma och lite fika. Njutning!!

      

Kontaktfält & River väntar på sin tur


Igår åkte vi till Ekerö för att leta efetr en bra skog med inte så mycket snö i. Vi fann en fin fin skog. Jag la ut två spår ett åt River och ett åt Vegas. Rivers spår blev mestadels i snö. Vegas spår hade mer barmark. Han fick göra ett högre påsläpp och tog det så jäkla snyggt! Jag blev nästan lite tårögd där ett tag. Och sa att han var den bästaste plätte ploan som finns i heeela världen!! Duktig kille. Sen spårade han kanon hela tiden. Plockade alla föremål. Metodiskt och med ett fint tempo. Yeahhh det var lyckokänslor!! Vegas är helt klart på g. Det som var extra roligt var att River oxå spårade så fint, med lågnos, bra tempo och drag i linan. Han tuffade på som på räls. Han löste en svårighet så himla fint också. Duktiga lilla buff! Izabelle som var vårt sällskap för dagen. Hennes hudn spårade enligt rykte oxå riktigt bra! Så vi var jättenöjda med alla hundar. Vi gjorde en chansning och åkte till mälaröarnas bhk för lite lydnad. Planen var sådär ganska isigt men på några ställen gick det att vara. Nja det gick sådär med lydnaden dagen till ära. Jag tror alla var lite trötta efter spåren. Jag gjorde misstaget att länka några moment och det gick inte bra. Vegas gjorde fel efter fel så allt blev pannkaka. Skärpte till mig och avslutade med något lätt. Men känslan var sådär när vi gick till bilen. Tränade lite på parkeringen för att slippa åka hem med dålig känsla och det gick fin fint. Vi hade ju rolig agilityträning att se fram emot oxå på kvällen..... Men tydligen inte, när vi kom till ridhuset så hade de glömt att meddela att de skulle byta underlag. Sjukt besvikna blev vi!!!

         

Påsläpp och sen kattmatsbelöning vid första pinnen.


Den här veckan blir fullt upp. Möte på klubben både mån och ons. Tis träning på friskis med Izabelle. Sen hundträning och det vanliga! Fullt upp!!

 
 
Lina

Lina

7 februari 2011 08:48

Tack! Har ingen elitstart inplanerad ännu, tränar så vi ska kunna starta under sommaren. Första tävlingen kommer dock bli en 3:a. Har lite grejer vi tränat på gällande fokus och koncentration som jag vill kolla av i tävlingsssituation om det fungerar innan vi prövar på eliten :-)

Så härligt det ser ut med lite snöfria fläckar! Denna tiden på året är det nästan jobbigt att läsa bloggar "söderifrån" när man ser allt kul ni kan börja hitta på redan nu :-)

http://www.svartealgot.com

 
Mikaela & thing

Mikaela & thing

7 februari 2011 13:24

Vad härligt det ser ut med lite barmark här och där! Nu ska jag också åka runt och leta lite barmark! :)
Härligt att det går bra med träningen!

http://www.flox.webgain.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards