True Friend

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Malin Fahlén - 30 januari 2011 23:12

Det har verkligen varit en härlig helg! Full fart.. Men nu sitter jag här med lite söndagsångest.


Igår bevakningsträning, Vegas tyckte det var toppen. Fick lite problem med att det för en gång skull faktiskt blåste ordentligt. Vegas fick svårt att släppa vindsidan för att ta ljudet på läsidan. Efter att han hade lokaliserat vindfiggen kunde han koncentrera sig på ljudet på tillbaka vägen. Något att träna på. Efter det städade jag det sista ur min gamla lägenhet. Sen tog Izabelle och jag en promenad så att hundarna fick härja lite. Efter det var det så dax för ridhuset. Hör och häpna, Vegas kunde faktiskt svänga ganska tight. Så allt som behövs innan agility är en heldags aktivering... Det blir tidiga uppstigningar innan tävling =) Ridhusträningen var toppen

och Maja utmanade oss verkligen, Sååå kul med agility just nu.


Idag var vi i Enköping och solen strålade. Vi började med ett pass i hagen. Vegas och jag tränade tempo och avstånd samt lite höger vänster. Gick ok,  jag tappade lite fokus ibland men på det stora hela nöjd. Efter det åkte vi till skjutbanan för lite fika passade även på att träna lite. Budföring, platsliggning och en patrullstig. Mindre vind idag, Vegas började med att ta sig ann vindsidan och vindade fint på den sidan, sen hörde han ljudet från den andra sidan och slängde sig dit. En snyggmarkering på ljudet blev det och precis det vi behövde träna. Tänk så bra! Sen hade han problem med vindsidan då det inte blåste, så vi fick gå nära Maja för att få vind på henne.

  

  

Efter det hämtade jag River som varit bortrest i helgen. Han verkar ha haft det bra! Och nu sitter vi i soffan och jag tänker på allt som borde ha blivit gjort i hemmet men inte blev det! Ibland är jag sååå dålig!!! Jaja det är ju en dag imorgon oxå som tur är!!!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards