True Friend

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Malin Fahlén - 26 november 2010 22:34

I måndags var jag till redog för att kolla upp mina hundar. Jag höll inte ens på att hitta dit för det var en så konstig vägbeskrivning men som tur var kunde bästa Maja hjälpa till och guida oss rätt.

  

(Hoppas du snart blir frisk lilla Rivvi, jag ska hjälpa dig!)

Jag har ju misstänkt att något var fel med River. Han har ibland haltat till lite efter vila men bara ibland och varit svårt att de vilket ben. Vi fick träffa Stefan Rosén och han började med att se på Rivers gång. Redan där såg han snabbt att det var vänster fram som det var något knas med. Upp med River på ett bord för vidare undersökning. Han gick igenom honom ordentligt och konstaterade att det onda satt i armbågen. Och att han reagerade över ryggen också. Stackars buffi, men det kunde kanske ha varit värre. Vi fick med oss kosttillskott samt ett motionsprogram. Och efter fyra veckor ska vi på återbesök. har det inte blivit bättre så ska det röntgas och kollas upp den vägen. River skötte sig jättefint, trots att han säkert har rejält ont i armbågen.

Efter River var det Vegas tur att få sig en genomkörare. Stefan tyckte att han kändes jättefin i kroppen, han var inte stel eller ömmade någonstans. Skönt! Hade blivit jobbigt att få med sig två trasiga hundar hem. Vegas fick också beröm för sitt vänliga och trevliga temprament. Trots att han klämde och bände så stog Vegas bara stilla och viftade på svansen och passade på att pussa Stefan när han kom åt. Duktiga vänliga veggimojjan!

Det kändes verkligen bra att vi åkte och tittade upp River (Vegas) ett bättre bemötande kunde vi inte fått. Stefan var väldigt lugn och proffsig. Han berättade hela tiden vad han kände och hur han såg att hunden reagerade. Jag kan varmt rekomendera honom! Han kändes verkligen jätteengagerad i båda hundarna och man märker att han bara vill hundens bästa.

  


Så denna vecka har River bara fått gå ganska korta koppelpromenader. Och tack vare att vi typ har fått 1 meter snö på typ tre dygn så har ju resten av hundträningen blivit lidande... Attans! Till och med jag ger upp när det ligger 3 dcm nysnö på planen och man får pulsa fram. Så nu hoppas jag att sthlms alla brukshundsklubbar tar sig i kragen och plogar under helgen för vi ska ju tävla nästa helg och behöver få till lite mer träning innan des.. Som tur är kan man ju träna lite av treans momnet inomhus, så vittring, fjärr och stegförflyttningar samt vändningar på stället har vi kunnat träna i varjefall.

  

Jag tror att Vegas längtar efter att få brotta ner Link i snön igen snart!!=) Hans "kaxiga" lillebror!

I helgen blir det tidig uppstigning både lördag och söndag! Blähh men jag hoppas det är värt det=)

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards