True Friend

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Träning på klubben

Av Malin Fahlén - 21 november 2010 21:48

Idag har vi varit och tränat på klubben. Vi började med lydnad, Vegas och jag körde igenom de flesta av treans moment. Dom känns bra. Vi tränade med fokus på fart i inkallningarna både den med ställande och läggande men även inkallningen från rutan. Det börjar ge bra resultat. Vi körde även korta kedjor och det känns bra. Har ändrat så att jag använder båda armarna när jag ger handtecken i fjärren eller i varjefall på upp, fram och deck. Men på sitt och bak har jag bara en hand. Jag hoppas att detta ska hjälpa Vegas och att det blir mer tydligt för honom. Annars känns det bra förutom fria följet som jag drar mig lite för att träna. Försöker köra korta med effektiva pass med lite olika belöningsstrategier. Jag vet inte om det kommer hinna löna sig fram tills vi ska tävla nästa gång. Behöver träna mer på att bli komenderade också. Men det borde det bli tid till i veckan om inte vädret blir alltför dåligt.

Efter en paus i stugan där River och Aqi lekte så himla gulligt blev det lite ljudmarkeringar. Det gick bra, Vegas var lite väl ivrig med lite ljud och skall på stigen innan han fick spinga ut och leka.  Han är ju skallhund i söket och därför blir det lätt lite ljud. Men båda hundarna markerade ljudet bra. Vi aslutade det hela med att skjuta fyra skott för Vegas. Det gick bra. Två i lek och två i passivitet. Nu ska vi bara fortsätta träna skotten regelbundet så borde inte det bli några problem.


Igår var vi på bevakning. Vi fick spåra, ett appellspår fast i skog och med fyra föremål, trä, metall, plast och tyg. Till min stora glädje så markerade Vegas alla föremål jättefint. Jag var tveksam till metallen men han tog allt jättebra. Kul!


Imorgon väntar Redog för killarna, det blev inställt förra måndagen så imorgon blir det ett nytt försök.

Ikväll skulle egentligen så mycket ha behövt bli gjort men det finns inte rikitigt ork eller lust till det så jag får nog skjuta på några av mina "måsten"

 
 
Sofie

Sofie

22 november 2010 11:33

Duktiga ni är som tränar lydnad så flitigt :) Själv har jag tappat motivationen i samband med mörkret och leran... Speciellt när det gäller den förbaskade rutan, just nu känns det momentet urtråkigt samtidigt som det är det vi behöver träna mest :(

http://aussiemonster.se

 
Sofie

Sofie

23 november 2010 12:42

Jag hade precis samma känsla inför framförgåendet som jag har nu med rutan men det vände och blev istället ett av de moment jag gillar mest. Det som gör att det känns så segt med rutan är att det känns som ett så omständigt moment, koner ska flyttas, leksak/inte leksak, synretning/inte synretning...
Bra med tävling så man har något som sporrar, blir det trean igen eller är eliten nästa anhalt?

http://aussiemonster.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards