True Friend

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Dålig känsla ger dålig tävling?!

Av Malin Fahlén - 24 oktober 2010 22:42

Idag hade vi vår första start i lydnadsklass 3. På sista tiden har träningen mer blivit ett tvång.. Haft riktigt dålig känsla. Det var även det som lyste igenom på dagen tävling. Ofokuserad matte ger en ofokuserad hund. Vegas kämpade på bra med usla förhållande. Ingen uppvärming och inget stöd från mig. Idag var jag en dålig hundtränare och ett dåligt stöd för min bästaste veggi kompis. Kvällen har varit deppig. Nu väntar vila och sen får vi se...Idag önskar jag mest att jag aldrig gått ur sängen. Jag hoppas på bättring!


Min Bästa Vegas!!

  


 
 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

24 oktober 2010 23:04

Link och Achilles hejjar på Er i alla fall, trots att det inte gick vägen idag! Du och Vegas är ju min inspirationskälla!! Kramar på Er!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

25 oktober 2010 03:00

Hallo där, kom igen nu! Grattis till tredjepris i trean och deppa inte ihop, övning ger färdighet!
Kramar från era supportrar

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Stina o Trolla

25 oktober 2010 14:13

Här är en annan supporter...Hallå där...trean är INTE så lätt. Du har en fantastisk fin inställning till din hund. Så därför...GRATTIS till tredjepriset!!!Man ligger liksom efter ;=))

 
Izabelle

Izabelle

25 oktober 2010 21:05

En liten paus från allt vad lydnad heter kanske skulle behövas tills glöder kommer tillbaka.
Vi kan spåra, och träna ljudmarkeringar och vindmarkeringar, och så kan vi prova rallylydnad! Och så kan du och Vegas göra en freestyleuppvisning till black eyed peas PUMP IT :D Haha nej nu skojar jag.

Håller med Maja, du och Veggi är mina insperationskällor och ni är bäst.

Stor kram till er!

http://teamaquena.se

 
Marre

Marre

26 oktober 2010 08:30

Ni är så duktiga!
Man lär sig något på att inte alltid lyckas.

Fråga mig!

Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Liza, Lotus& Pax

Liza, Lotus& Pax

26 oktober 2010 19:59

Bästa Malin och Bästa Veggie! Ni repar er! Hitta glöden och jobba på, jag hyser inga som helst tvivel om att ni kommer lösa det här som ingenting, och boka in mig på boendet på SM2012, för då ska jag hejja på er tills jag svimmar!
Tänk på hur fint det löste sig med springsjukan ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards