True Friend

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Malin Fahlén - 19 oktober 2010 20:52

Idag kände jag mig trött på allt vad tävlingslydnad heter och ville göra något annat. Spår fick det bli, det som jag inte tänkte på var mörkret... Redan när jag la spåret så började det mörkna, jag la ett ganska kort spår med tre pinnar plus slut, massa vinklar och upp och ner i terrängen gick det. Medan spåret låg till sig så tog vi oss en promenad i regnet. Härligt!? När vi var redo för att gå spåret så var det mörkt. Izabelle fick hänga på längst bak i linan för att det var liiite läskigt i skogen. Vegas spårade mycket fint, lagom tempo, noggrant och säkert. Härligt! Vilken duktig kille han är, han missade en pinne som låg precis innan en vinkel, men han stannade och jobbade så fint så han kände nog att det var något men sen fick han upp spåret i vinkeln igen och valde det. Så jag tog upp pinnen men det gjorde inget för han jobbade så fint. En vurpa i en lerig nerförsbacke blev det oxå. Innan vi fann slutpinnen och jubel utbröt.. Duktiga veggivalpen!!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards