True Friend

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Malin Fahlén - 20 augusti 2010 22:49

igår fyllde världens bästa lilla gris 4 år. Det firade han med att få nosa hur länge han ville på promenaderna, en smörgåstårta med köttbullar och skinka samt mängder av gos. Fast det kräver han varjedag! Hipp hipp hurra för min River!

  


Idag har vi tagit igen några dagars vila då jag varit upptagen av annat. Vi tränade lydnad på klubben i vår ensamhet. Jag gillar att vara ensam på klubben och träna mina hundar, speciellt när jag håller på med nyinlärning och detaljträning. Då är det bra att jag tillhör en liten klubb. Vegas fick idag testa sina fjärrskiften ligg-stå utomhus. Jag står fortfarande på nära håll, men det ser fint ut. Han lyssnar fint på både mina muntliga och mina handtecken. han gör även fina sitt-stå. Lite svårare för stå-sitt. Det som verkligen tog ett stort steg fram var vittringen. Men jag är fortfarande inte säker på att han vet vad han ska göra, men han börjar förstå att det är nosen som ska användas. Det finns hopp om detta moment också. Rutan gjorde han så snyggt, långt avstånd fullfart och stannande fint. Har även börjat lägga honom i rutan samt kalla in honom. Det moment som strulade idag var inkallningen, han stannade två gånger utan komando. jag som bara skulle träna raka långa inkallningar, men vi jobbade oss igenom och på slutet sprang han i fullfart! I morgon ska jag spåra och filma våra fjärrskiften så att jag verkligen kan se om de är så bra som de känns!

River fick träna apport, hopp och lite trix. samt leta köttbullar. Lite agility hann vi med på slutet också fast det är svårt att träna själv. En hel vecka på jobbet har redan gått och det känns som man aldrig haft semester. Jag längtar redan till nästa år=)  

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards