True Friend

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Frövi och jobb

Av Malin Fahlén - 16 augusti 2010 23:09

Så där ja. Nu var vår sista agilityhelg förbi, nu återstår lite endagars tävlingar bara. Vi åkte till Frövi i fredags eftermiddag, fick en bra tältplats ca 10 sekunder från banan. Vädret var varmt så natten i tältet blev varm och klibbig. På lördagen började Vegas med hoppklass 1. Ett helt ok lopp, men med lite missar från mig så diskar vi oss. På efetrmiddagen blir det dax för agility ettan. Det här loppet gick inte bra, han var mycket mer speedad och tog en tunnel fel. Jag tycker banorna var svåra för att vara klass ett, men samtidigt var det rolig att testa på också. Han gick även ur slalomet, det låg en tunnel efter och han ville bra görna dra in i den. Så jag tog om och då tog han hela fint! Belönade det.


På kvällen åt vi kräftor och det var gott, men vi hade glömt vinet så det kändes lite snopet...=) Blev en tidig kväll, och det var verkligen olidligt varmt hela natten, allt var fuktigt så när klockan ringde tidigt så var det skönt att få gå upp.

Söndagen började även den med hopplopp för Vegas. Det var en ganska knixig bana med lite svårigheter. Jag var nervös och Maja och Sanna hjälpte till att visa hur jag skulle göra.. Det blev ännu nervösare för de tyckte att jag skulle göra framförbyten och lite annorlunda än vad jag tänkt. Men det kändes ändå som bra val det som de föreslog. Det blev lite stressigt sen innan vi skulle in för det gick mycket snabbare än vad jag hade trodde så helt plötsligt var det vår tur. Och han gick så fint så fint så. Lyssnade perfekt (nästan) en väldigt vid sväng gjorde han annars tight och fin och jag hann mina byten och gjorde det mesta bra om än inte perfekt. Så vi nollade och kom trea. Vår första pinne i hoppklass 1. Wiii!!! Tyvärr blev det inte filmat då fler än jag trodde att vi hade mer tid på oss innan vårt lopp=)!!


Agilityloppet gick helt ok. Det var en svår bana och balansen stog till höger om ett hopp som de först hoppade och sen skulle upp på balansen så där blev det lite knas innan Vegas förstog, då sa jag upp oxå tror jag och då hoppade han kontaktfältet. Annars ett helt ok lopp, bra att han tog slalomet fast det låg en tunnel under. Sen sprang han under däcket som var rätt högt och fult!

Det som är nu är att jag måste våga börja springa på lite mer! Då skulle det gå ännu bättre känner jag!


Så det innebär att det inte blir någon tävling för oss i knivsta då vi inte lyckades ta sista pinnen i agility ettan.


Idag har jag även börjat jobba... Känns sådär. Lite jobbigt men det får väl gå bra!

Det som satte guldkant på denna dag var att Vegas gjorde fina och med helt rätt tänk fjärrskiften. Från sitt till stå gick han fram med frambenen samtidigt som han hade låsta bakben. Hurra det finns hopp om fjärren ändå. Han är även på väg att börja tänka flytta framben i stå till sitt skiftet. Det känns kul och vi är nu på rätt spår! Hurra!! Plötsligt händer det!!

 
 
Marre

Marre

16 augusti 2010 23:59

Grattis till pinnen!

Vi fortsätter med våra fel!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

17 augusti 2010 09:31

Grattis till pinnen (och fjärrskiftena ;) )!

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

17 augusti 2010 09:32

STORT GRATTIS till pinnen, va kul! Vi ses nart

http://www.123minsida.se/Minos

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

17 augusti 2010 20:24

Såg hos Liza att ni ska gå en vallningskurs, för vem?

http://aussiemonster.se

 
Maja och Link

Maja och Link

18 augusti 2010 09:31

Ja lite dumt att vi missade Vegas första pinne i hopp, men men!

Ja hon fick byta men hon vill inte tävla tyvärr! vi ses imorgon! ha de

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

20 augusti 2010 23:12

Vi har tävlat bruks en gång, då hon blev uppflyttad ur apellen (spår). Min plan var att starta lägre-sök i höst..än har jag inte lagt ner den, i så fall blir det i början på oktober.

Ser att du kämpar med fjärreN. Fy tusan vad jag har jobbat med dessa skiften! Hela vintern och ändå är det inte hundra procent låsta bakben. Nu har jag gett upp det, vi fick en 9:a sist i trean och i just det momentet känner jag mig sjukt nöjd med det. En till svårighet vi har där att Kerstin ligger rätt tungt vid första skiftet då hon är trött (som efter ett helt lydnadsprogram...)

Lycka till med all er träning, kul att du skrev i bloggen så jag hittade din blogg!

http://www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards