True Friend

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Semester för fullt

Av Malin Fahlén - 23 juli 2010 23:19

Vi njuter av semestern just nu. Första veckan var vi på landet, sol och bad var det som vi ägnade dagarna åt. Lite nytta gjorde vi också i form av agility och skallmarkering samt försök till stegförflyttning.Men vädret var väldigt varmt som gjort för att slappa i solen helt enkelt. River vill helst inte bada men han höll på att koka upp så jag bar ut honom i vattnet så fick han simma in. Det gick bra men inget som uppskattades jättemycket. Lilla sälungen!

 Så här trivs river som bäst när han kan gå i strandkanten och bada fötterna. Och äta gräs!

    

  

Nu har vi precis kommit hem från Bergslagsveckan där vi varit och tävlat agility. Jag och vegas, Maja och hennes gäng samt sanna och brudarna har bott i tävlt en vecka med standtomt. Härlig har vi haft det och jag tror att vi alla är nöjda med agilityresultaten också. Maja hade tre mål med resan, att flytta upp sina hundar en klass, det lyckades hon med redan första dagen så sen var allt annat bara bonus, eller?  Bra jobbat tjejen!!

Se så söt Vegas är när han kommer ut från platta tunneln. Jag allmänt förrvirad då jag har gjort ett byte på fel plats. Fel byte på fel plats...=KAOS!!!

  


Jag är för egen del mer än nöjd. Jag är ju väldigt mycket nybörjare inom agility som är en väldigt tekniskt och svår sport. Även om den ser enkel ut. Vegas och jag lyckades knipa åt oss två pinnar i agilityklass. Vi var ruskigt nära en tredjepinne men efter att jag klantat mig rejält så blev det en disk istället. i Hopploppen däremot har vi inte varit helt överrens. Men det kanske kommer. Det har varit kul i vilket fall som helst även om agility inte är något jag storsatsar på så är det en kul och social sport. Som passar perfekt på sommaren i glada vänners lag. 


I helgen väntar lite vila och besök på valltävlingar. Samt en tur till dala-floda innan vi på onsdag styr kosan mot vackra Gotland och ännu fler agilitytävlingar och goda vänner. Ska bli galet kul! Jag hoppas på sol, vilda gotlandsruss och varma källbad en och annan struts går också bra!!!


 
 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

24 juli 2010 08:59

Jag tycker du lyckats jättebra med agilityn! Klart du ska ha en Lotusbebis, du gillar ju hundar med springsjukan, ha ha!
Russ kan vi säker ordna, en och annan struts också, men det är liksom inte Island du åker till så varma källor får vi kanske hoppa...

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

24 juli 2010 22:40

STORT GRATTIS till pinnarna, jag e impad! ha det fortsatt bra på semestern och krama doggarna!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

25 juli 2010 14:31

Duktiga ni! Nu har ni även presterat i agilityvärlden.

http://www.sugarwinds.se

 
Ingen bild

Stina o Trolla

26 juli 2010 16:14

STOOORT grattis från Trollisen och mig. Vi vill också...få pinnar...;=))men den som väntar på nåt gott... osv osv :=O

 
Frida

Frida

26 juli 2010 22:47

Grattis till pinnarna=)

http://www.tenghede.se

 
Pia, Elliot och Vasco

Pia, Elliot och Vasco

27 juli 2010 17:21

haha du å dina varmakällor....
Hur blir de med dom vildahästarna!?

Grattis!!

http://www.nummer1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marre

27 juli 2010 22:40

Grattis till era framgångar!

Bra jobbat!

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

28 juli 2010 16:34

Grattis till era första pinnar!

http://aussiemonster.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards