True Friend

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Malin Fahlén - 17 juni 2010 23:12

Så där ja. Idag tog vi vår andra titel LP2 känns skönt. Speciellt skönt är det att börja blicka frammåt och börja träna in momenten för de högre klasserna. Det ska bli superkul! Nu har vi nog även bockat av ungefär hälften av våra mål för året. Det känns ju också bra!


Vi tävlade på hemmaklubben idag. Det var nervöst, skulle vi klara pressen.. ?


Jag var helt sjuktnervös på platsen. Hjärtat hamrade som aldrig förr. Vegas kände nog detta och var lite låg. Det resulterade i att han kröp ungefär en längd nästan på en gång innan jag ens hann gömma mig. Trist och detta är något vi måste ta tag i. Platsen ska vara bekväm och trygg för både hund och förare.


Sen flöt det på med bra känsla resten av programmet.


Betygen blev följande


Platsliggning        7  (kryper en längd)

Fritt följ              9 (Släpper sida)

Läggande           10

ink. m. ställ        10

Rutan                10

Apportering        9 (tuggar ngt)

Hopp                 10

Fjärr                 10

Helhet               10

          Totalt     183


Jag är så nöjd med min bästa Veggikompis. Och jag är så nöjd med rutan, äntligen där satt den!!!

    

Foto: Maja Fredriksson


Foto: Maja Fredriksson


Imorgon drar vi till SM. Det ska bli sjuktkul!! Njuta av stämmningen och se massor av bra hundar och förare. Kanon..Och sällskapet blir perfekt också. Bästa Maja och Link såklart!!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards