True Friend

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Uppflyttad

Av Malin Fahlén - 6 juni 2010 19:59

Hurra idag blev Vegas och jag uppflyttade till högre klass spår!!!! Vi är bäst!!!=)I varjefall Veggi!!!

  


Idag åkte vi som sagt till Sala för att tävla lägreklass spår. Jag var nervös. Men jag vet att Vegas kan spåra... Och det kunde han hurra vad bra det gick, Han tog upp spåret jättefin och gick rakt och fint ut. Jag fick 10 och 9,5 på påsläppet (avdraget ett halvt poäng för kort lina, mitt fel alltså) Sen gick det undan och vi började plocka in pinnar. 5 pinnar tog vi sen kom slutpinnen. Alltså miss på två pinnar vilket gav oss en 8 på spåret. jag är nöjd med det. jag vet att han kan missa pinnar.


Det var sen strulet började. Jag var nummer tre, dax för budföring med skott. När det var vår tur så skickar jag Vegas på marsch. Han springer tre meter ut och vänder. Jag skickar igen. samma sak då. han springer bara ut en kort bit för att sedan vända tillbaka. Så det var bara gå av planen med den första nollan. Nu kom då platsliggning med skott. Jag la ner Vegas, och tydligen redan när jag har gått ca10 meter så kryper han en bit. Efter första skottet så kryper han en bit till. Jag ser på honom att han är extremt obekväm. Efter det reser han sig och går till mig. Så en nolla till.

Efter detta kändes det inte så kul längre. jag var nu tvungen att snabbt ladda om och göra en bra lydnad. Vi gick iväg och lekte lite och peppade upp oss. Som tur är så gillar ju vi lydnad så där fick vi fina poäng och inget betyg under 8,5 utan det var en heldel 9 och 10or. Men under hela tiden vi tävlade så hade jag jättekonstiga tankar. Jag kände på en del moment att åhh han kommer inte göra detta osv. Ex på inkallningen så kände jag att nej han kommer inte att springa. Helt jättekonstigt. Varför skulle han helt plötsligt INTE springa på en inkallning eller hoppa över hindret. Så man kan säga att jag var inte ett bra stöd för vegas på plan idag och ändå så presterade han jättefint! Duktig kille!


Ett tips till er andra det är inte helt ok som förare att tro att hunden kan ligga en platsliggning med skott utan träning. Vi har tränat tävlingslikt en gång och då stog jag nära honom och belönade efter skotten. Sen har vi varit två gånger på skjutbanan den sista veckan och där smäller det ju hela tiden. Så då blir det ju lite annat. Samma med budföringen. Jag ångrar mig jättemycket att jag ens la honom på platsen. Jag hade inte gett honom några bra förutsättningar. Så nu ska vi börja om med det momentet.


Vi avslutade dagen med att åka och bada hundarna i solen. Det var härligt!!!


 
 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

6 juni 2010 21:18

Det är lätt att vara efterklok tyvärr... Men duktiga var ni iaf! JÄTTEGRATTIS till uppflyttningen!!!
Vi måste absolut få till träning tillsammans , det är dock lite kinkigt just nu när vi inte har någon bil som rullar...

http://aussiemonster.se

 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

6 juni 2010 21:22

Grattis bästaste brorsan!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

6 juni 2010 21:47

STORT GRATTIS till uppflyttningen! Ta det nu lugnt med platsliggning och träna skott separat!!

Har inte bestämt 100 inför aussielägret, tror det blir spår (är anmäld dit) annars blir det träningsgruppen. (beror på om /vad jag behöver ha för "roll" på lägret.
Kramar från oss

http://www.123minsida.se/minos

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

6 juni 2010 21:49

Inte så lätt att vara klok när tävlingsdjävulen tagit över skallen. Grattis Malin och Veggi ni är bäst i vilket fall och du, nu kan vi träna tillsammans inför högrespåret;-)

http://www.sugarwinds.se

 
eva marie

eva marie

6 juni 2010 21:55

Grattis själva! Tänk vad skönt det är att ha bästa vännen med sig in på plan :) Skönt att det höll, och till högre har ni fixat skotträningen också! :D

http://propiraya.wordpress.com

 
Ingen bild

Izabelle

6 juni 2010 22:45

GRATTIS! Ni är BÄST BÄST BÄST! :D Hoppas vi ses på klubben i veckan, jag är där på måndag men då är det möte och sen på onsdag :)
Ska du dit någon annan dag? vi kanske kan försöka matcha..

Skicka ett mail, izabelle_91@hotmail.com

Kram till dig och Vegas från oss!

 
Ingen bild

Jessica och Smilla

7 juni 2010 07:35

Grattis vad kul ni är ju helt fantastiska! Har själv haft en riktig skithelg och avslutar nu denna med att ligga hemma och kräkla så vi får se när vi ses på jobbet....

 
Ingen bild

Stina o Trolla

7 juni 2010 08:58

GRATTIS!!!!till uppflyttningen. KANON. Ni är duktiga och tuffa. Jag blir nervös bara jag tänker tävling ;=))Dimma tog rätt ofta bakspår så redan där började min nervositet, mjölksyra innan man ens kommit ur rutan. Nu kan du unna dig att ta det lite lugnt...lyckost ;=))

 
Maja, Ache & Link

Maja, Ache & Link

7 juni 2010 09:07

Nej du får inte ta det lugnt för nu ska jag nöta agility med dej! ahahah!

Kom på en sak till, om du och Sanna ska börja träna högrespår...betyder det att JAG kommer få gå en massa j-vla långa skitspår i skog och mark då? Åhhh....bit ihop och kom igen Maja!

Vi ses

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Liza, Lotus & Pax

Liza, Lotus & Pax

7 juni 2010 09:35

Åh vad roligt att det gick vägen! ja nu är det bara att harva på med skitmomenten i högre, kul kul nu kan vi köra ihop!!!
Det är lätt att inse sina fel i efterhand, kladra inte dig själv utan nu gör vi om, gör rätt! Vi ses snart, det ska bli toppen!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Pia med Ozzy

Pia med Ozzy

7 juni 2010 17:08

Jättegrattis till uppflyttningen!!!
Ni är då heltsuveräna!!!
Ja,fel och tokigt gör vi ju ALLA titt som tätt!
Träna mer och vidare på skotten, så ska du se att det går bra.
Jag skulle inte belöna efter skotten, jag har alltid ignorerat skotten.

http://www.aussiebuddys.se

 
Camilla

Camilla

8 juni 2010 08:56

GRATTIS till uppflyttet!!
Va duktiga ni är! Vilka poäng,ja bortsett från nollorna :). Super duper!!

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

8 juni 2010 16:20

Grattis! Ni är så duktiga.

Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Liza, Lotus&Pax

Liza, Lotus&Pax

10 juni 2010 09:25

Snart är det midsommar, det ska bli så skoj att ses igen och träna och dricka vin! Lotus hälsar att han längtar en massa efter Veggie, ha ha!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Blomman

11 juni 2010 15:37

Grattis, bra jobbat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards