True Friend

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Malin Fahlén - 1 juni 2010 23:02

Ihelgen var det så dax för tävlingsdebut i agility. Det gick helt ok, jag är nöjd med Vegas men lite mindre nöjd med mig själv. Jag är lite menlös på agilityplan och hjälper/visar inte min hund på bästa sätt. Vi diskade oss i agilityloppet och fick fem fel i hopploppet trots att jag inte gör riktigt som på banvandringen. Jag är mest nöjd över att han tog mina två (oplanderade) bakombyten som vi egentligen inte kan. Och att han tog alla hinder ingen vägran fick vi. Stort stort Grattis till Maja som gjorde något helgalet hon tog pinnar i 4 av 5 lopp med sina tre hundar! Maja är ett riktigt agilityproffs och det är en fröjd att se henne tävla med sina hundar! Akta er hon blir livsfarlig i sommar!!!

Grattis även till Sanna och Pia som tog pinnar! En bra dag helt enkelt!



Annars var lördagen min favoritdag på länge. Den började med bra träning på skjutbanan och två bra spårstarter med Vegas. Sen åkte vi på lydnadskurs. Vi fick lite tips om klass 3 momenten. Jag känner att jag inte riktigt har kunnat fokuserat så bra på denna kurs, då vi precis nu tävlat klass två och då inte vill börja med jättemycket annat. Och nu tränar vi inför lägrespår.. Men men


Sen åkte vi till Majas stuga i hedemora. Där var det jättefint och mysigt. Sanna och Maja la spår till mig och Vegas spårade så bra. Han plockade in 8 av 8 pinnar det har nog aldrig tidigare hänt=). Lite strul i starten men annars gick han som en klocka.. Efter det grillade vi och åt jättegod mat.Vilken himlans bra lördag det blev


Idag har vi varit på klubben och tränat, vi körde igenom lägrelydnaden och sen gjorde vi tre spårstarter som hade legat i över två timmar. Vegas var vild och galen och drog som ett as rakt ut på spåret. Härligt!!! Så som han gjorde förut innan jag bråkade med honom och innan den långa vintern! Så nu behöver jag spårhandskar igen=)

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards