True Friend

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Malin Fahlén - 23 maj 2010 18:18

Så idag var en ny dag med lydnadstävling i klass två. Vädret var kanske inte det bästa med ösregn och åska. Det var hyffsat uppehåll när vi körde och platsliggningarna var lugna och trygga det är skönt.


Men den där rutan det måste ha varit något fel på den för ingen hund sprang rakt in. Inte Vegas heller men den här gången diregerade jag in honom. Och då visste han mycket väl vart den var. Sen fick han för sig att han skulle skälla innan återhoppet så där blev det ju ett jäkla nerdrag. Det gillar jag inte om han ska börja med det.

Det hela slutade i varjefall på 177.5 poäng klassvinst och vi fick tävla i cupfinalen. Men när det var vår tur så blev det lite tilt i hjärnan på Vegas så på inkallningen så sprang han på mitt komando men han stannade av sig själv, då kallade jag in igen och sen när jag ställde honom då la han sig. Men han skällde i varjefall inte på hoppet. Vi kom 6 av 7 st tror jag.


Här kommer betygen

Platsliggning       10

Fritt följ              9,5 (trampar i sväng)

Läggande           9    (tempot)

ink. m Ställ         9,5 (ej stilla i utgången)

Rutan                 7    (extra komando, springer runt)

Apportering        10

Hopp                 6     (skall)

Fjärr                 9     (tempot ligg)

Helhet               10


idag blev vi filmade så jag ska studera vad det är han gör på inkallningen om han rör tassar eller vad han gör. Så på det hela är jag nöjd men nu ska jag träna in en ny rutin innan rutan för den funkar inte så bra på tävling. Men nu ska vi pyssla med annat ett tag så det sista första priset får vänta ett tag=)

Jag ångrar lite att jag inte anmälde till tävlingen i fredag då hade vi kanske haft LP2 nu, så hade jag inte behövt tänka mer på klass två...men men

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards