True Friend

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Malin Fahlén - 14 maj 2010 22:42

De här senaste två dagarna har vi varit iväg på inofficiella agilitytävlingar. Vegas har kört fyra lopp och vi har diskat oss i alla fyra. Konstig sport det här med agility men ganska så kul. Synd bara att jag är så värdelös på det. Men jag kanske lär mig en dag. Vi får se. Jag är nöjd med Vegas i varjefall. Han gjorde fina kontaktfält trots att vi inte tränat det så mycket. Han kan ju inte ha det så lätt eftersom att jag handlar honom så dåligt men som tur är ska vi snart gå en kurs och då kanske jag blir lite bättre.


     


Vad som också är kul är att River var med och skötte sig jättefint, han låg så fint i sin bur när Vegas och jag körde. Och när han fick vara ute och spana så skötte han sig också jättebra. Duktig liten gris.



Efter agilityn i torsdags åkte Maja och jag och la spår, äntligen lite riktig träning=) Spåret gick väl helt ok. Maja hade fått som uppgift att snitsla alla vinklar just för att Vegas haft problem i vinklarna. Det gick bra och han tog alla vinklar bra. När vi bara hade slutpinnen kvar så blev det lite knas men efter lite strul så hittade vi den där hyffsat viktiga pinnen ändå.


Idag har vi varit i Enköping och spårat. Det var kul! Sanna hade lagt ett fint långt spår till Vegas som han tog helt ok. Lite strul i första vinkeln, men sen tog han sig ganska bra. Lite mer rutin behövs. Speciellt i vinklarna där det ibland kan bli lite svårt och strula.

 Jag hade lagt ett lååångt spår till Link också som inte Maja vart så jätteglad för. Förlåt för det och jag looovar att inte göra om det igen=) Men visst är det kul med spår...?


(Jag är inte sur alls, första halvan gick ju riktigt fint, sen tog mitt spårhumör slut. . . haha - Maja)


I morgon ska vi på kurs och det ska bli kul! Jag är sugen på lite riktigt bra lydnadsträning nu. Så hoppas det blir det imorgon. Vi laddar ju för tävling nu också!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards