True Friend

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Malin Fahlén - 10 maj 2010 22:19

Ojoj hur ska man hinna allt man vill. Det är nu man måste börja bli väldigt strukturerad för att inte något ska glömmas bort... Jag är ju annars lite virrig men just när det gäller hundträning så är jag strukturerad och bra på att planera och distrubisera vår tid. Jag skriver ju bland annat tränings dagbok och det är mycket bra. Ett tips!!!


Helgen har varit fylld av roligheter. I lördags åkte vi på syster Things MH. Alltid kul att se syskonen. Efter det så snackade vi massa hund och det är som alltid kul.

Jag åkte sen till Enköping och la ett spår till Vegas som han gick jättefint. Förutom på ett ställe där det strulade lite men han hämtade sig. Alla pinnar in också vilket bara det är en bedrift. Vi brukar alltid drälla lite pinnar omkring oss. Ett litet pass lydnad han vi också med. Mest fokus ligger just nu på rutan och jag tycker faktiskt att det går bra.


På söndagen skulle vi spåra. Maja la ett spår till mig och jag la ett låååångt spår till Link. Jag gick nämligen lite vilse men som tur var hade jag mobilen med mig och snälla Maja kom och räddade mig.

Vi åkte till klubben och tränade agility. Hade ju problem med säcken och gungan på träningstävlingen i torsdag. Nu gick det bra.

Åter till spåret, vegas fick börja och kom igång bra, men sen började han strula som en galning bara stövlade fram utan att använda nosen. Gör om gör rätt fick han som allternativ, men dessvärre lyckades han inte med det. Så efter en uppläxning så fick han en chans till som han inte tog. Då tog mitt tålamod slut och han fick helt enkelt gå av spåret. Inte det mest pedagogiska jag gjort men men ibland blir det galet. Link spårade däremot som tur var jättefint. Noga och i spårkänan.


Efter detta åkte vi och vallade och som tur var så skötte sig Vegas väldigt bra. Vi fick pröva lite olika saker exempelvis att flankera även åt vänster som inte har funkat så bra. Det blev bara bättre och bättre. Fick även börja träna början till hämt och Vegas var duktig.



I dag har vi varit på klubben. Vi körde igenom lydnads tvåan uppdelat på två pass. Ser fint ut. Det enda som är att han blir lite väl ivrig på fjärren och där kan det komma lite gnäll. Så det får vi se upp med. Annars gjorde han jättefina rutor full fart och ett perfekt ställande. Även apporten såg fin ut, inget morr, inga tassar och galopp hela vägen inn.

Jag var ju så klart tvungen att spåra även idag efter vårt katastrof spår igår. Och nu gick han så fint så fint. Missade däremot tvår pinnar så nu kanske det är dax att börja snitsla pinnar för mattes skull.


River fick vara med och träna apportering och lite trix. Det tycket han var skojigt och nu sover han nöjt.


Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards