True Friend

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Malin Fahlén - 28 april 2010 21:56

I kväll har jag varit på tävlingspsykologikurs. Jätteintressant och nyttigt. Mera sådant. Jag är alldeles för dålig på att träna koncentration, fokus, visualisera med mera. Jag är bra på att träna hunden i olika miljöer och med strörningar men mycket sämre på at träna mig själv. Så lite ändrig mera tid och kraft även på sådana här viktiga delar.


Igår var Maja och jag på sökkurs för Frida Sundberg. Shit va bra det var. Hon hade galet mycket kunskaper och hon bjöd villigt med sig av dem också. Jättebra och intressant dag. Men det känns som om vi aldrig kommer bli tävlingsklara i söket men samtidigt känns det som att vi är närmre än någonsin tack vare Fridas många bra tips på träning som man även kan göra mycket själv eller med några få figgar. Alla delar i söket behöver man inte ens träna i själva sökskogen utan kan göras på promenader och öppna fält och dylikt.

Det Vegas behöver träna på i första hand är raka skick. Att få in själva söksystemet. Han har inga problem med avståndet eller att hitta figgar. Får han vittring på figge så letar han tills han hittar, men han springer inte rakt. Sen behöver han även mycket markeringsträning, han är ju skallhund så om det ska hålla så måste han träna upp sig skallkondition. Men det är ju en sådan grej som man kan träna på sig själv. Frida Sundberg är min "nya" idol hon är verkligen skit cool!


Nu en vision inför helgens utställning (inofficiella)  


Vegas och jag går in i ringen. Jag ställer upp honom snyggt och ordentligt. Vi får springa ett varv alla tillsammans. Vegas travar snyggt och effektivt!

När det är vår tur att gå fram till domaren så hälsar vi först trevligt på domaren innan jag ställer upp Vegas snyggt framför domaren INNAN han känner igenom Vegas. Under hanteringen står vegas stilla i den snygga uppställningsposen som jag ställde honom i, vegas fokus är på mig. Vi travar snyggt och effektivt fram och tillbaka inför domaren. Sen ställer jag upp honom snyggt igen när domaren går bort och skriver kritiken. Vi får utmärkt kritik med HP. Vi tävlar då vidare och blir bästa hane. Sen går vi in i ringen igen och upprepar proseduren. Men den här gången travar vi ännu snyggare och ställer upp oss ännu bättre så det hela slutar med att Vegas blir BIR.

Min snygga Showiga hund    

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards