True Friend

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Malin Fahlén - 23 mars 2010 18:58


I helgen har vi haft Liza och Lotuz på besök. Vi åkte så klart till Enköping gör valpgos och en del övrig hundträning. Helgen har varit skojig med full fart hela tiden. Elva valpar ger verkligen en fullt upp. Det är bajs och kiss och valpar överallt. Tur att de är både gulliga och lekfulla annars hade man aldrig stått ut. Så valde Liza äntligen sin Pax efter lite om och men... Hoppas nu att de kommer leva lyckliga i alla sina dagar! Och att de tänker fortsätta hälsa på oss även i framtiden!?


Några Sugarwindare från förra kullen

  


Hur sugen är man inte på en liten valp ur denna mycket spännande kull... Det finns dessutom en som värmer hjärtat lite extra... Lyckos alla som snart får hem en liten sockervind! Ta väl hand om dem!


Fredagkvällen blev stressig när jag i sista sekund fick kasta mig iväg på lite kassörs jobb på klubben, och för att leverera min lilla staffi till sundbyberg. Jag kom något försenad och hämtade upp Liza. Väl framme blev det gos och hundprat och god mat.


På lördagen vaknade vi till ångest skrikande valpar kl 7.15 fast att vi nattade dem sent kvällen innan... Dagen bjöd på strålande sol och riktigt härligt vårkänsla.

Vi åkte på shopingtur i den lilla blåa bilen, det funkar det med. Och sen tränade vi ett pass lydnad på klubben innan det vart mörkt och vi gjorde storslagna planer för söndagen... när söndagen väl kom så var det bara ställa in alla planer för det var både skare och snöstorm ute. Vi grejade lite med valparna, fikade och fick lite mer valpbesökare. Men någon Jörgen dökdet aldrig upp.. Synd jag tror nämligen att han skulle ha passat utmärkt in i vårt gäng...?Sen fick någon den fina iden att en promenad vore trevligt... vilken vi när vi väl var ute ganska snabbt insåg att nej det var inte trevligt... Liza och jag fick på något konstigt sätt det lite bråttom på väg hem, jag vet inte hur det går till men lite spänning ska det väl vara också... Det hela slutatde lyckligt och Liza kom med båten hem.


Så tack alla tjejer för en supertrevlig helg! Jag ser fram emot nästa gång! Men nu hoppas vi på vår för jag är så sugen på att träna ordenligt både sök och spår och lydnad och agility... Jag vill komma igång nu!!!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards