True Friend

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Sen sist

Av Malin Fahlén - 20 januari 2010 22:49


I helgen var det Aussie träff på lördagen som Vegas och jag åkte på. Det var många som kom, vilket var roligt. Vegas och jag var i sökgruppen. Vi använde oss av sthlms avdelningens tävlingsruta (om jag fattade saken rätt) vilket var kul, att få testa en "riktig" ruta. Den var kuperad och det fanns bra gömställen. Vegas skötte sig fint och sprang ut på djupet utan retning på alla skick.. han markerade bra. Det som är, är att få till raka skick, det känns inte som det ligger naturligt för Vegas och jag tyckte att flera aussies underdagen gjorde på liknande vis.. De springer i sick sack, först större slag och sen mindre och mindre ju närmre vittringen/personen de kommer. Jag vet inte om det är värt att ändra på detta, hur mycket avdrag ger det?... bra att vi ska ha ett litet sökläger snart så att jag kan fråga och visa då.. Sen behöver ju markeringen bli bättre, jämn och uthållig. Men vi har kommit en bit på väg.  Hundarna som var i sökgruppen var på lite olika nivåer, några hade tävlat och några hade precis börjat. Jag tycker det flöt på bra trits att det var första gången vi tränade tillsammans. Kul att se andra aussies i sökskogen. Jag hade jättetrevligt! tack alle sammans och speciellt tack till Åsha som drog ihopp gänget! Vi tränar gärna sök med er igen!!


På eftermiddagen körde vi lite uppletande som jag inte var helt nöjd med, men vi har tränat det så lite och jag har ingen dirket plan eller målbild för hur jag vill att momentet ska se ut i dagsläget.. jag får nog planera lite och träna lite bättre. Han hittade två grejer, och har inga problem med djup eller fart.. Men näsan ska vara påslagen oxå. Jag är ändå nöjd med att jag kan skicka om honom flera gånger utan att han tappar vare sig fart, attityd eller djup.. men mera träning.


På söndagen var det räddningsträning i hakkungekrossen (typ) där vi också ska göra delprov 1.. Ny miljö och det gick bra. Några hundar hade en del problem med underlaget. Men inte Vegas han sprang på som vanligt. Som skönt var. Det han har lite problem med är att markera de figgar som han inte kommer åt.. han vill gärna vara helt säker på att det är en figge.. Vilket i sig är positivt. Men han kommer igång sen och markerar hyffsat. Och sen har han lite svårare att markera när jag står precis brevid, då tycker han nog att ja men du ser ju själv att den är där. Så det får vi träna mer på. Och det gjorde vi oxå lite extra i söndag. Men mer träning på det och mer träning på uthållighet i markeringen.


Resten av veckan har vi tränat mycket inomhus, krypet och fjärren går frammåt. Vi har oxå åkt skidor. Och det gick bra, han drog på fint och lyssnade även bra på stanna signal.


River har mest fått hänga med och även tränat lite trix inne, han har lärt sig att knuffa runt med en stort tärning och andra användbara saker. Söta lilla terrier.

 
 
marre

marre

21 januari 2010 20:51

Hakungekrossen, det är våra skogar!
Där är vi flera gånger i veckan!
Väldigt bra spårskog!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

21 januari 2010 20:57

Låter skoj med ausieträff, men det blir ju lite långt att åka för oss... Kul att det går så bra med söket nu, kommer ihåg en ganska sur och besviken matte första dagen på aussielägret "Men han bara springer ju och springer, suck!" Men jag sa som Magnus, han kommer lbi bäst av allihop! Fina, fina Veggi!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Sofie & Tristan

Sofie & Tristan

21 januari 2010 21:34

Absolut! Både Anna och jag är taggade, ja fläckarna också förstås...! Är det söndagar som inte fungerar för er?

http://aussiemonster.se

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

22 januari 2010 09:36

Jag tror att den 30/1 funkar bra för oss. Vet ni något bra ställe?

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Maja och Link

Maja och Link

22 januari 2010 15:58

Vill också hänga på och köra sök med aussiegänget! 30/1 funkar fin fint!

Det jag tror vi måste träna på är lite högre legor, men synliga, Vegas att skälla och Link att ta rullen från marken!
Vi ses imorgon!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Sofie & Tristan

Sofie & Tristan

22 januari 2010 18:19

30/1 fungerar för mig också!

http://aussiemonster.se

 
marre

marre

23 januari 2010 15:37

Vi var och vallade i söndags!

Tränade "gå bort" vid vändning! För att få henne att hålla avstånd! Gick riktigt bra.
I dag har vi varit i Bälinge på agilitykurs, igår var vi hos vår coach i lydnad!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

27 januari 2010 17:22

Skrev ett inlägg här nyss men det verkade inte synas.

Sofie och jag kommer inte på nåt bra ställe här i närheten. Stället vi var på på aussieträffen kommer man nog inte till med bil längre.
Vi båda har bil så vi kan komma till er om ni vet nåt bra ställe.
Ha det bra!
// Anna

http://www.dalton-doc.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards