True Friend

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

heldag med räddningsträning

Av Malin Fahlén - 21 december 2009 21:04


Igår var det räddningsträning som stog på schemat, vi har inte varit med de sista gångerna då vi har varit upptagen med annat. Men igår var det dax för sista passet innan jullovet. Och det var kul, jag har inte tycket att det har varit så kul de sista gångerna men igår var det toppenkul.


Vi fick testa hundarna i arbete och passivitet med skott. Det gick jättebra Vegas reagerade inte alls på skotten utan jobbade eller låg fint.


Vi fick oxå testa ett ytsök där vi inte visste vart figgarna låg, utan man fick själv lägga upp taktik. Vegas är ju som bekant lite ivrig och vill mycket, gärna nu direkt. Så vi missade en figge, den låg i den första containen och då var han lite för ivrig. Jag blev mer och mer nervös ju närmare slutet på området vi kom, eftersom att han inte hade hittat två figgar. Jag undrade vad jag sulle göra och vad man fick göra i ett sådant läge. Jag skickade om på ett område som jag tyckte att han slarvat lite på, men det hade han ju inte. Så rådet vi fick var att alltid "säkra" vårat första kvarter just med tanke på han iver och vilja, blir lätt lite slarv precis i början. Annars jobbade han fint och noggrant, och jag är nöjd med honom ändå.


Sen resten av dagen hade vi lite problem med markering, han markerade men lite sämre än vanligt (han är skallhund) Det i sig är inget konstig eftersom att vi inte har tränat så mycket på sistonde.


På slutet var han dock grymt duktig och markerade helt dolda figgar, jättebra. Både i lufttrumma och genom en springa. Så vi avslutade på topp!!


Men nu ska vi under julen träna mycket markeringar. Att han ska skälla tills jag kommer fram ska vi börja träna på, alltså kommer han behöva skälla en längre tid.

 
 
Maja och Link

Maja och Link

21 december 2009 23:58

Jag hade med kul i söndags och jag hoppas att det fortsätter så och blir roligare med mer utmaningar! I jul får vi träna markeringar, mycket dolda! Sen har vi en hel del andra saker att träna på såg jag på dina dina MÅL 2010! Härligt!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

22 december 2009 14:57

Kul att räddningen går bra! Tror Vegas har förutsättningar att klara alla mål du satt upp för 2010, det kommer förhoppningsvis bli du som får bjuda på grejer, ha ha!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

22 december 2009 19:56

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR och lycka till med era mål för 2010!
Kramar från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

STINA O TROLLA

23 december 2009 08:37

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!
fRÅN SYRRAN TROLLA MED MATTE STINA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards