True Friend

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

LP 1 Sugarwind's A True Friend

Av Malin Fahlén - 5 december 2009 15:35


I dag har vi tävlat i österåker. Vi var där tidigt redan kl 7, vi fick se ett litet luciatåg och en liten freestyl uppvisning innan tävlingarna drog i gång. Vi mötte upp Sanna och Älva också, de skulle tävla i klass två.


Det var trångt om plats att värma upp på, och tight mellan planerna. Vegas och jag höll på att missa platsliggningen, vi kom precis när det andra redan gått in. Men det funkade det också, han låg fint trots lite stressad start. en tia.

En tia även på tandvisningen


När det var våran tur hade jag inte riktigt värmt upp honom som jag brukar pga platsbrist. Redan på väg till ringen kändes han okoncentrerad. Linförigheten var konstigt, jäättte lååånga raksträckor och almänt trist, på ett ställe hamnade Vegas bakom mig så då fick jag säga ojoj till honom. Han kändes inte alls med i matchen. Han flackade med blicken och höll inte alls fokus på mig. Vilket stressade mig lite, sånär vi väl fick svänga så kändes det slarvigt. Vi fick en åtta med komentar tillfälligt bakom.

sanna har filmat så det kanske kan komma en liten film sen.

Läggandet var fint, men det blev dk igen på uppsittet. Vi tränar aldrig att han ska sätta sig efter läggandet. Men han gör inte så på platsliggningen så det måste vara jag som gör något knas. En nia (lite onödigt kanske så det får jag se över hur jag ska träna på)


Inkallning och ställande under gång, betyg tior inga konstigheter, förutom att han inte gjorde något hopp/stå utan något annat knasigt.=)

På väg till apporteringen, en ganska lång transportsträcka, så fastnade vegas på en luktfläck. DET har han aldrig tidigare gjort, inte när vi tränar heller. Det kändes nästan som att han tänkte markeringskissa där, så då tog jag honom i halsbandet och sa ojoj. Det såg nog inte så snyggt ut... men hallå vi arbetar faktiskt nu!!!


Apporten där var domaren väldigt snäll och vi fick en 9,5. Jag fick en jätteliten apport. Verkligen typ modell bebis, kändes lite skumt och här blev jag irriterad på TL hon tog aldrig apporten i från mig. Så jag fick knöla onödigt länge efter apporten.


Hoppet inga problem en tia

Helhet slutade på 8,5 med komentar tog i hunden mellan moment. Jag hade kanske kunnat lösa det utan att ta i hans halsband men jag ville inte chansa eftersom att det kändes som att han ville pinka där....


Ingen toppenkänsla men det gick ju bra ändå! Han kanske har ganska hög lägsta nivå...och jag kunde inte belöna som jag ville efter tävlingen heller utan att känna att man störde. i morgon ska jag värma upp honom på ett annat ställe!


Det slutade på 188 poäng ett första pris och överraskande nog en första placering. jag var helt säker på att vi hade kommit typ tvåa men vi lyckade knipa första placeringen med bara två poäng (tror jag) det innebär att vi i morgon ska tävla i cupen. I cupen är det tre moment, två obligatoriska och ett valbart. jag valde hoppet som vårt moment. 5 domare ska dömma cupen....


Så dagen till ära fick Vegas även sin första (men inte sista hoppas jag) titel, han heter numera LP 1 Sugarwind's A True Friend...vad hände? vi som inte skulle ta några LP:n nu får vi se hur vi gör i klass 2 det kanske ser fult ut nu om vi inte fortsätter ta LP men men vi får se.. Inget bestämt än!!!

´

Duktiga fina Vegas, du är bäst!!!!

 
 
marre

marre

5 december 2009 16:44

Duktiga ni är som fixar det ändå fast det var lite knöligt!
Hade en fight med parkeringsvakten i morse, så jag åkte hem igen!

Vilken tid är det i morgon?

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Iréne o Prins

5 december 2009 17:06

GRATTIS vad ni är duktiga och lycka till imorgon. Prins och jag håller alla tummar.

 
Mikaela

Mikaela

5 december 2009 19:01

Grattis vad duktiga Ni är!!!
Min skithund började löpa igår... Så det blir inge tävlande för oss imorgon tyvärr!

http://www.flox.webgain.se

 
Sofie & Tristan

Sofie & Tristan

5 december 2009 19:14

Vad roligt :)
Grattis till er första titel!

http://aussiemonster.se

 
Marie L

Marie L

6 december 2009 12:35

STORT GRATTIS till LP1 ni är så duktiga!
Kramar från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Maja och Link

Maja och Link

6 december 2009 17:04

Grattis! Ja vad hände, skulle ju inte ta några LP:n...hahaha

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
marre

marre

6 december 2009 19:09

kan du skicka din e-postadress?
marianne.naas@swipnet.se

http://www.marrenaas.blogg.se

 
marre

marre

6 december 2009 20:31

http://www.youtube.com/watch?v=tGdhzzpMItM
Kolla Malin!

Kommer att göra en till med musik!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Pia o. Dexter

Pia o. Dexter

8 december 2009 15:43

Men wow, va kul! Jättegrattis!!

http://raddningshunden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards