True Friend

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Malin Fahlén - 29 november 2009 16:23

I går åkte vi till Nacka bhk för att testa lite rutiner och uppvärmningar som jag kan tänka mig använda i framtiden innan tävling. Det var lydnadsklass ett vi skulle tävla i. Nacka bjöd även in till cup, så den som vann sin klass fick tävla vidare i cupen.


Samling klockan åtta, upp med tuppen med andra ord. Väl på plats så drog vi startnummer 2 vilket kanske inte kändes optimalt men ändå helt ok. Började med platsliggning och den var lung. Sen tandvisning på väg ut från plan efter platsliggningen vilket var väldigt bra, för då slipper man bli störd när man väl ska köra sitt program.

När vi gick in för platsliggning var jag lite nervös, men det släppte snabbt och sen var vi bara laddade att få gå in och visa hur bra vi är

Linförigheten kändes kanon fin, han var laddad men höll jättefin position. Vilket vi på sista tiden har jobbat mycket med, att han inte ska vara så långt fram. Det verkar ha gett resultat för vi fick en tia.

Läggandet, han la sig snabbt och snyggt, men han satte sig inte på mitt första komando, utan jag fick ge ett dk, en nia blev det där.

Inkallning, bra fart, fin ingång, en tia.

Ställandet, han gjorde inte ett så markerat hopp/stå men han stannade snyggt och snabbt. En tia

Apporteringen, han tittade bort när jag höll fram den och sen tog han den lite slarvigt, med lite tugg. En åtta.

Hopp över hinder, snabbt och snyggt en tia

Sen sprang vi ut från planen och lekte gärnet. Domaren ville gärna prata med ekipagen efter programmet, men det fick han inte med mig. Jag tycker att det är hundens tid efter åt. Jag vill kunna belöna ordentligt, direkt efter programmet.


Det hela slutade på 196 poäng ett första pris, klassvinst och vidare i cupen. Vilket kändes kul men nu följde en lång väntan. Vi var klara kl 10 och cupen skulle börja kl tre. Vi fördrev tiden med långpromenad, och tittade på de andra ekipagen som tävlade kl 12.

Väl dax för cup så drog vi startnummer 8 av 8 vilket INTE kändes optimalt eftersom att jag redan hade Vegas ute och inte ville sätta in honom i bilen igen. Två moment var obligatoriska och det var fotgående och inkallning, sen var två moment valbara jag valde ställande under gång och hopp över hinder. Fyra domare som dömde med sluten bedömning. Uppvärmingen belv lite lång och jag kände at både vegas och jag tappade fokus, men vi gick in och gjorde vårt bästa. Vilket räckte till en total seger i cupen. Det var jättekul och vi fick verkiligen hur mycket priser som helst, jättefina priser. Hur som så funkade våra rutiner och uppvärming tydligen väldigt bra. Han känns jättekul att tävla med och är med hela tiden, han är laddad och pigg trots att det i går blev en lång väntan. Duktiga duktiga veggi som ställer upp så fint!!!

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards